اهواز- شهرداری شهرستان کارون اعلام کرده بعد از تعلل آبفای شهرستان کارون در ایجاد انشعاب های فاضلاب در خیابان هایی که شهرداری پس از یک سال همت کرده و قصد آسفالت سازی در آن ها را دارد، منتظر اتمام این انشعابات نمی ماند و کار خود را انجام خواهد داد... 

توقف عمرانی شهرستان کارون پشت چراغ قرمز مسئولین

قدس آنلاین- گروه استانها- مریم کروشاوی؛ تودیع و معارفه شهرداران شهرستان کارون با این امید شکل گرفت که این بار با هدف توسعه اولویت های شهری قرار است کار آغاز شود. حال که نزدیک به یک سال از عمر این تودیع و معارفه می گذرد بویی از توسعه به مشام شهر نمی خورد و در جا زدن تنها عاملی است که بر ذوق شهروندان می زند. شهردار کارون با شعار اولویت اول من آسفالت تمام شهر است وارد میدان شد، میدانی که عملی به خود ندید و با سهل انگاری های پیش پا افتاده، مردم کماکان منتظر آسفالت خیابان ها هستند؛ امری که شهرهای دیگر چندین سال است آن را به اتمام رساندند و حتی بعد از آن چندین برنامه توسعه ای دیگر تعریف کرده اند.

شهر کارون و انتظار برای روزهای خوب

مردم ساکن خیابان مقاومت می گویند نزدیک به یک سال شاید هم بیشتر، هر مدت یک بار شاهد حضور چندین مسئول در خیابان می شویم اما نتیجه ای نمی بینیم، انجام انشعابات فاضلاب خیابان مانع از به سرانجام رسیدن آسفالت خیابان ها شده است.جوی های فاضلاب رو باز که میان خیابان روز به روز در حال رشد هستند و وضعیت خاکی خیابان که حتی مانع از ورود ماشین ها به آن شده است. همان وضعیتی را که تعلل آبفا به بار آورده و حتی حاضر به پاسخگویی نیست و طی تماس های متعدد از انجام این امر سر باز زده است.

 شهرداری تعلل های آبفا را، راه می اندازد

 خدمات شهری شهرداری کارون با اشاره به مداخله فعالیت های آب و فاضلاب و تعلل آن ها در انجام وظایف خود که منجر به عدم پیشروی شهرداری در آسفالت خیابان ها شده است، بیان می کند: کوت عبدالله ۲۰۰ کیلومتر جوی روباز دارد که این جوی های محل هدایت فاضلاب را زمانی می توانیم خدمات دهیم که محل دفع فاضلاب های شهرداری است اما حال که اینگونه نیست وظیفه آبفا برای ارائه خدمات است اما بازهم شهرداری در حال خدمات دهی در این زمینه است.

خالد زایری ادامه می دهد: دوماه پیش آب و فاضلاب قول داد انشعابات فرعی را تمام کند اما تاکنون خبری نشده است، حتی قبل از عید فطر نیز در فرمانداری نشستی با آن ها داشتیم و تاکید کردیم که مردم بلاتکلیف مانده اند. از این رو معاونت فنی شهرداری کارون نیز منتظر اتمام انشعابات آبفا هستند تا آسفالت کاری ها را آغاز کنند.

بدون انتظار برای پاسخ آبفا، وارد عمل خواهیم شد

شهرداری شهرستان کارون نیز اعلام کرده است بنابر مشکلات اداری، برای مدت طولانی فعالیت در زمینه آسفالت خیابان های سطح شهر معطل ماند اما اکنون با انجام مناقصه ها و گذراندن روال اداری کار، قرار است که ۹۰ خیابان را در سطح شهر آسفالت کنیم.

چنانی معاون فنی و عمرانی شهرداری در خصوص آغاز به کار آسفالت خیابان های شهر می گوید: راه طولانی را پیش رو داریم زیرا تعداد خیابان های آسفالت نشده بسیار زیاد هستند، هماهنگی های لازم نیز با اداره های مختلف جهت عدم تداخل فعالیت ها انجام شده است. موافقت نامه با آبفا نیز به امضا رسیده و به زودی آسفالت سازی در سطح شهر انجام خواهد شد. اما در زمینه آسفالت خیابان مقاومت، منتظر آبفا نمی شویم و به زودی برای اتمام فعالیت در آن خیابان ورود خواهیم کرد.

بی ثباتی بازار عاملی بر عدم توسعه شهر

عضو شورای شهر اهواز با اعلام اینکه  نزدیک به ۳۰ خیابان طی یک سال آسفالت شدند، بیان می کند: برخی مناقصات برای آسفالت خیابان ها به علت داشتن یک شرکت کننده لغو می شوند و این موضوع منجر به تاخیر اجرای عملیات آسفالت سازی خیابان های سطح شهر می شود که این امر یکی از علت های آسفالت نشدن ۱۱۰ خیابان در سطح شهر است.

حسین ناصری ادامه می دهد: دیگر مشکل ما در امر آسفالت خیابان ها بالا و پایین شدن قیمت های بازار است که باعث فراری دادن پیمانکار و فسخ قرارداد آن می شود. از هفته دیگر کار آسفالت سازی آغاز می شود و من از جانب خود، قول آسفالت سازی تا کمتر از سه ماه برای ۵۰ خیابان را می دهم.

او از عدم همکاری استانداری در رابطه با تخصیص اعتبارات خبر می دهد و بیان می کند: استانداری تنها فقط برای یک فاز آسفالت سازی، اعتبار تخصیص داده و جهت تخصیص اعتبار برای فاز دوم اقدامی نکرده؛ از تهران هم برای اخذ اعتبارات اقدام کردیم اما استانداری تاکنون اعتباری تخصیص نداده است.

خدمات از جیب کارون، ارزش افزوده در جیب اهواز

این عضو شورای شهر عدم تخصیص ارزش افزوده را عاملی بر پسرفت شهر کارون می داند و دلایل خود را چنین مطرح می کند و می گوید: جمعیت کوت عبدالله بالای ۱۲۰ هزار نفر است و تا آخر اسلام آباد را خدمات دهی می کنیم، اما ارزش افزوده ای که به ما تعلق می گیرد تنها برای ۵۲ هزار نفر در نظر گرفته می شود. ارزش افزوده ها در جیب اهواز است و خدمات از جیب کارون. ای کاش استانداری حق را به ما بدهند تا زمانی که وزارت کشور تعیین محدوده را مشخص کنند.

شهر کارون از خانه رانده شده  و حق الارثش را نمی دهند

بی شک اگر یک نفر از میان مسئولین در چنین مناطقی زندگی می کردند، به یک روز هم نکشیده شاهد گلستان شدن آن منطقه می شدیم، اما تنها گناه این مردم، معمولی بودن آن هاست. باید پذیرفت موضوعی که به تلخی داستان اضافه می کند، از یاد بردن شهرستانی مانند کارون توسط متولیان استانی است. کارون از خانه رانده شده  و حق الرثش را نمی دهند، تقسیم بندی به گونه ای شکل گرفته که این دیار روز به روز فقیرتر می شود؛ ارزش افزوده ای برای آن در نظر نمی گیرند اما موظفش می کنند تا شکم دوبرابر جمعیت را سیر کند.

برچسب‌ها