قزوین_ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری شاهد سرما در کشور و به تبع آن در استان قزوین بودیم که خسارتهایی را به محصولات کشاورزان و باغداران وارد کرده و بخش قابل توجهی از محصولات دچار سرمازدگی شده است، تلاش داریم از کشاورزان حمایت کرده و بخشی از این خسارتها را جبران کنیم.

خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی جبران می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داوود محمدی ظهر روز پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان قزوین که در سالن اجتماعات جهادکشاورزی این استان با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: بهره برداران نقش مهمی را در کشاورزی برعهده دارند و امنیت غذایی کشور مدیون زحمات این فعالان است.

وی افزود: باید حمایت‌های لازم از بهره‌برداران صورت بگیرد چراکه امنیت غذایی وابسته به این افراد است که بدون تلاش آنها تامین مواد غذایی جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه گاها مشکلاتی در بین کشاورزان و محصولات باغی آنها مشاهده می شود، بیان کرد: در سال جاری شاهد سرما در کشور و به تبع آن در استان قزوین بودیم که خسارتهایی را به محصولات کشاورزان و باغداران وارد کرده و بخش قابل توجهی از محصولات دچار سرمازدگی شده است و تلاش داریم از کشاورزان حمایت کرده و بخشی از این خسارتها را جبران کنیم.

محمدی عنوان کرد: باید افزایش نهادههای مرغی کنترل و حل شود تا بخشی از مشکلات کشاورزان در این خصوص حل شود و فراموش نکنیم که اگر در مدیریت بخش کشاورزی عملکرد مناسبی داشته باشیم، امنیت غذایی کشور تا اندازهای تأمین میشود.

وی یادآور شد: باغداران و کشاورزان بسیاری حائز اهمیت هستند و اگر حمایتهای جدی از بخش کشاورزی صورت بگیرد، در عرصههای مختلف دچار مشکل نمیشویم.

مدیرکل جدید دامپزشکی استان قزوین نیز در این مراسم گزارشی را از سوابق اجرایی خود ارائه داد.

حمیدزینالی گفت: یکی از برنامه های بنده مدیریت جدید، عملکرد تخخصی و حرکت در مسیر خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیتهای تشکلهای مردمی یکی از سرمایه های دامپزشکی محسوب می شود، عنوان کرد: علاوه بر استفاده از این ظرفیت، می توان از سرمایه انسانی نیز استفاده کرد تا به رشد و پیشرفت رسید.

مدیرکل جدید دامپزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: تلاش شبانه روزی برای تأمین سلامت غذایی مردم با استفاده از توانمندی افراد در واگذاری مسولیتهای جدید از جمله برنامه هایی است که بنده در نظر دارم و امیدوارم بتوانم در این مسیر رضایت و عملکرد مناسبی را داشته باشم.

برچسب‌ها