کرج - استاندار البرز با بیان اینکه فارغ تحصیلان دانشگاهی وجوانان بیکار در این استان بسیارهستند و ادعای اشتغالزایی بالایی هم داریم، گفت: بایستی شرایطی ایجاد کرد تا سطح رضایتمندی مردم را بالا برد.

جوانان تحصیل کرده بیکار بسیار داریم/روند افزایشی پرداخت بیمه بیکاری در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی ظهر امروز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال البرز با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری درحال افزایش است، گفت: استان البرز شرکت های بزرگی داردکه کارگران آنها در حال خارج شدن هستند و بیمه بیکاری آنان در حال افزایش است و اگر رصد و پیگیری لازم نشود به مشکل برمی خوریم.

وی افزود: مبحثی بالاتر از اشتغال نداریم بنابراین فرمانداران و دستگاه های اجرایی و بانک ها در این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

نجفی با اشاره به اینکه هرچند رشد اشتغال در استان خوب است ولی کافی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی بخصوص در حوزه جوانان، ناشی از بیکاری است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در بخش اشتغال روستایی حرکت های خوبی انجام شده است، گفت: بایستی به صورت فراگیر از فرصت ها برای جوانان استفاده کرد و بانک های عامل در بخش فراگیر بایستی پاسخگو باشند.

نجفی نشاط را در کارورزی دانش آموختگان یکی ازاولویت ها دانست و گفت: برای پرداخت حقوق بازنشستگان و جامعه فرهنگیان و حقوق بگیران و غیره منابع محدود است چراکه بخشی از منابع مالی جهت یارانه یا پرداخت حقوق صرف می شود لذا دولت گرفتار این موضوع شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر حتی یک اشتغال در استان ایجاد کنیم یک بیکار از خیابان گرفته شده است، گفت: بایستی شرایطی ایجاد کرد تا سطح رضایتمندی مردم بالا برود و این از وظایف ما مسئولین است چراکه منابع وتسهیلات لازم برای تحقق آن موجود است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه اکنون شرکت های بزرگ کشور به دلیل اقدامات و تعاملات برون مرزی با موانعی روبرو هستند، تصریح کرد: در بخش اشتغال روستایی فراگیر، کارورزی وکارآموزی به جد باید تلاش کرد.

برچسب‌ها