شهرکرد-وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین نیاز کشور امروز اتحاد و همدلی است اظهار کرد: نمی شود از یک سو شعار اقتصاد مقاومتی سر داد و از سوی دیگر اقتصادی لیبرالی مبنای کار باشد.

مهمترین نیاز  امروز کشور اتحاد و همدلی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،منوچهر متکی شامگاه چهارشنبه در سفر به شهرکرد در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهید رحمان استکی گفت: هفتم تیر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برای همیشه ماندگار شد چراکه شهادت، شهدای هفتم تیر عاشورا و کربلای دیگر را رقم زد و یزیدیان و حسینی ها در هفتم تیرماه برای مردم ایران مشخص شدند.
متکی با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر کشور گفت: مردم سهم خود را از شرایط سخت بوجودآمده پذیرفته و تحمل می کنند، مسئولان نیز باید سختی کار خود را بپذیرند و به دنبال راه حلی مناسب برای برون رفت از این شرایط باشند.

وی افزود:مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی بدون هیچ گونه توقعی به جبهه ها کمک رسانی کردند و مقابل زیاده خواهی ها و ظلم ابرقدرت ها ایستادند.

متکی تصریح کرد:در زمان جنگ ۸ ساله با وجود خالی بودن ذخایر ارزی ایران در برابر تمامی ابرقدرت ها ایستاد و در شرایط فعلی نیز باید این روحیه در کشور زنده شود و با کمک گرفتن از منویات مقام معظم رهبری و حاکم کردن اقتصاد مقاومتی بتوانیم از شرایط فعلی نیز عبور کنیم.

وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین نیاز کشور امروز اتحاد و همدلی است اظهار کرد: نمی شود از یک سو شعار اقتصاد مقاومتی سر داد و از سوی دیگر اقتصادی لیبرالی مبنای کار باشد.
وی در ادامه با اشاره به رسوایی آمریکا در مجامع بین المللی عنوان کرد: شعارهای دموکراسی و نظرات و آرای مردمی در کشورها باعث شده تا آنها نتوانند از دیکتاتورهای دست نشانده خود در کشورها حمایت کنند.

متکی افزود: برخوردهای دوگانه آمریکا و غرب باعث شد تا دست نشانده خود را حمایت نکنند و طرح نظم جهانی را بر اساس لیبرال دموکراسی تعریف کنند تا الگویی برای همه کشورهای جهان باشد.

وی تصریح کرد:آمریکا مسائلی همچون حفاظت محیط زیست، انرژی و صدها سازمان تخصصی را در ساختار سازمان ملل گنجاند تا بتواند به نظم جهانی برسد، اما ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کنوانسیون محیط زیست، حقوق بشر و سازمان اوپک خارج شد.

وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: آمریکا هنگامی که دید نمی تواند با ساز و کارهای گذشته در جهان حکمرانی کند به رویکرد جدیدی دست زد که بازیگر این رویکرد جدید آمریکا،دونالد ترامپ است.

متکی اظهار کرد: آمریکا سال ها مدعی مبارزه با تروریست بود، اما هیلاری کلینتون با طرح این موضوع که داعش ساخته دست آمریکا است این ادعای پوچ آمریکا را بر جهانیان روشن کرد و آمریکا این تناقض در رفتا را دیگر نمی تواند توجیه کرد.

برچسب‌ها