همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفیر ارمنستان در ایران اظهار کرد: همدان استان تاریخی دارای یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که وجود آب و هوای مناسب سبب ایجاد جاذبه‌های گردشگری شده است.

آثار تاریخی و فرهنگی سبب ایجاد جاذبه های گردشگری شده است

به گزارش قدس آنلاین ، علی مالمیر در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفیر ارمنستان در ایران اظهار کرد: همدان استان تاریخی دارای یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی است که وجود آب و هوای مناسب سبب ایجاد جاذبه‌های گردشگری شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی ۳۸ هزار نفر شاغل هستند که ۶ درصد از جمعیت شاغل ما هستند، گفت: هشت درصد از صادرات استان همدان مربوط به بخش صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه بین همدان و ۹ استان همجوار یک و نیم تا سه ساعت و با پایتخت سه ساعت فاصله دارد، گفت: محور توسعه استان بر مبنای گردشگری تعریف شده است و این ظرفیت نیز در همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همدان و ارمنستان در زمینه گردشگری امکان فعالیت و همکاری دارد، گفت: آمادگی لازم برای فعالیت‌های حوزه صنایع دستی نیز وجود دارد.

مالمیر با اعلام اینکه ۴۰ رویداد فرهنگی، ورزشی، گردشگری و علمی در کنار رویدادهای گردشگری ۲۰۱۸ تعریف شده است، تصریح کرد: همدان به دنبال معرفی ظرفیت‌های گردشگری در خارج از کشور است تا این ظرفیت‌ها را شکوفا کند.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز با اشاره به اینکه در استان همدان ۲۶ ماده معدنی وجود دارد، گفت: در استان همدان ۲۸۰ واحد معدنی داریم که ذخیره معدنی آنها بیش از یک‌میلیارد و ۸ میلیون تن بوده و ۲.۸ درصد از ذخایر کشور را شامل می‌شود.

رحیم مرتضایی با اشاره به اینکه همدان بیش از ۸۰ درصد از ماه اولیه تولید لعاب کاشی و سرامیک را تامین می‌کند، گفت: ۲۵ درصد شاغلان استان همدان در حوزه معادن هستند.

وی با بیان اینه ۳۸ معدن سیلیس با ذخیره ۹۰۰ هزار تنی در استان همدان وجود دارد، گفت: ۱۲ معدن فلدسپات در استان همدان وجود دارد که از نظر سیلیس و فلدسپات همدان قطب ایران محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه فلدسپات در تولید شیشه و سرامیک استفاده می‌شود، گفت: آهن، سرب و روی از جمله مناطق مستعد در ایران است.

وی اظهار کرد: در زمینه کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استان همدان دارای ۱۹ کانی بوده و تنها معدن یاقوت کبود ایران مربوط به استان همدان است.

مرتضایی با بیان اینکه آهک صنعتی در استان همدان ۵۰۰ میلیون تن ذخیره دارد، گفت: معادن دولومیت استان همدان با ۳۰ میلیون تن ذخیره، دومین استان ایران در زمینه ذخیره دولومیت است.

وی با اعلام اینکه بیش از یک‌هزار نفر متخصص امور معدنی در استان همدان وجود دارد، گفت: این آمادگی وجود دارد که اگر نیاز به خدمات معدنی باشد این خدمات را ارائه دهیم.

منبع فارس

برچسب‌ها