زاهدان_مرحله نخست طرح ملی توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی جوامع محلی سیستان و بلوچستان با حضور مشاورین فرماندار و سازمانهای مردم نهاد در استانداری برگزار شد .

 کارگاه آموزشی طرح توان افزایی بانوان سیستان وبلوچستان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  روابط عمومی استانداری ،مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهار  داشت: مرحله نخست این طرح از امروز به مدت پنج روز و ۳۶ ساعت آموزش آغاز شده است.

فاطمه فاضلی افزود: بانوان فعال از ۲۰ سازمان مردم نهاد و مشاوران امور بانوان فرمانداری های ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان در این دوره آموزشی حضور دارند.

وی اظهار داشت: توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی و تقویت تعاملات اجتماعی در جوامع محلی با هدف عبور از چالش های اجتماعی و محیطی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: سال ۹۴ موافقت نامه همکاری میان دفتر امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با ۱۳ استانداری که یکی از آنها این استان بود بسته شد تا طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی به صورت پایلوت اجرا شود.

وی افزود : سال ۹۵ این طرح اجرا شد و سیستان و بلوچستان با توجه به نوع عملکرد و وسعت کاری در ۱۹ شهرستان، رتبه نخست را میان ۱۳ استان از آن خود کرد. وی ادامه داد: امسال نیز مرحله نخست این طرح از امروز آغاز شده و مرحله دوم آن از ۲۰ تیرماه اجرا می شود. 

وی اظهار داشت: بانوان شرکت کننده در زمینه افزایش میزان مشارکت جوامع محلی در برنامه ریزی مدیریت امور شهری و کاهش آسیب های اجتماعی، دستیابی به نقشه راه ارتقای تاب آوری اجتماعی و کنترل کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه ای آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی افراد آموزش دیده در مرحله نخست، آموزش های مشورتی را در مرحله دوم به بیش از هزار نفر از اعضای جوامع محلی در ۳۳ محله سیستان و بلوچستان ارائه می دهند.

برچسب‌ها