ساوجبلاغ- فاز اول تصفیه خانه آب شرب شهرجدید هشتگرد با حضور استاندار البرز و قائم مقام وزیر نیرو به بهره برداری رسید تا تامین آب دراین شهر شکل پایداری به خود بگیرد.

فاز اول تصفیه خانه شهر جدید هشتگرد افتتاح شد/حل مشکل آب ۳۵۰۰ مشترک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین این مراسم صبح امروز پنج شنبه برگزار شد و با بهره برداری از این تصفیه خانه مشکل تامین آب شرب ۳ هزار و ۵۰۰ مشترک در این شهر مرتفع خواهد شد.

این تصفیه خانه با سهمیه ۵ میلیون متر مکعبی آب از طالقان و با حجم ۱۵۰ لیتر بر ثانیه فعال شده است و با بهره برداری از فاز نخست آن تصفیه ۵۰ لیتر بر ثانیه محقق شده است.

فاز اول این تصفیه خانه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از سوی شرکت آب منطقه ای البرز  و ۱۲ میلیارد تومان از سوی شرکت آبفا البرز اجرا شده است.

بنابراعلام مجری این تصفیه خانه فاز ۲ این پروژه آبرسانی با ظرفیت تصفیه ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در ۴ ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

استاندار البرز در آیین افتتاح این تصفیه خانه گفت: مشکل شهروندان شهرجدید هشتگرد که پیش از این تا ۱۷ ساعت قطعی آب را متحمل می شدند، با بهره برداری از این تصفیه خانه حل شد.

محمدعلی نجفی اظهار کرد: در تمامی بخش های ساوجبلاغ طرح ها و برنامه های بسیاری پیگیری شده و اعتبارات ملی بسیاری نیز به این سو روانه شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان در سایه همراهی مردم برنامه ها و اهداف دولت پیش می رود گفت: برخلاف تعاملات موجود، تنگناهایی وجود دارد که نیازمند حضور پررنگ مسئولان در کنار مردم و شنیدن دغدغه های آنها است.

استاندار البرز با بیان اینکه مشکل کمبود آب شرب مهمترین درخواست مردم به خصوص در حوزه شهرستان ساوجبلاغ است اضافه کرد: بر این اساس اهتمام ویژه ای برای تامین آب شرب در شهرجدید هشتگرد صورت گرفته است.

نجفی در پایان با اشاره به محدودیت های موجود در منابع آبی خاطرنشان کرد: برای برون رفت از مشکلات نیازمند صرفه جویی هستیم و مسئولان باید الگوی مردم در این راستا باشند.

برچسب‌ها