بندرعباس ـ رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در جریان سفر به مرکز استان هرمزگان، از بخش های مختلف منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی دیدن کرد و در جریان فعالیت های بزرگترین بندر تجاری کشور قرار گرفت.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کشور از بندر شهید رجایی بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "علی مویدی خرم آبادی" رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در رأس هیأتی متشکل از چند تن از مسئولان این ستاد با حضور در دروازه طلایی اقتصاد ایران از امکانات و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، کشتی های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این منطقه ویژه اقتصادی دیدن کرد.

در این بازدید، "بهروز اکرمی" معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و مسئولان دبیرخانه کمیسیون استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز این مقام عالی رتبه کشوری را همراهی می کردند.

"اله‌مراد عفیفی‌پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بندر شهید رجایی و اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله و جلوگیری از قاچاق کالا در این بندر را ارائه کرد.

همچنین، تشریح طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی و بیان آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر طی سال‌های اخیر برای رونق بخشی به تجارت دریایی از دیگر موضوعاتی بود که عفیفی‌پور در گزارش خود مطرح کرد.

شایان ذکر است، مرکز کنترل ترافیک دریایی(VTS)، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی(MRCC)، اراضی پشتیبانی، انبارها و محوطه های سرمایه گذاران بخش خصوصی، پایانه شماره یک و دو کانتینری، پایانه کالاهای، عمومی، فله و متفرقه، انبار سی اف اس، بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی بندر شهید رجایی، ساختمان ایکس ری جدید و درب خروجی شرقی از جمله بخش های بزرگترین بندر تجاری ایران بود که مورد بازدید مسئولان ارشد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور قرار گرفت.

گفتنی است، جمعی از معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و ناظر گمرکات استان در جریان بازدید از بندر شهید رجایی، این هیأت را همراهی می کردند.

یادآور می شود، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران با برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری و ۴۰ پست اسکله، امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ اقیانوس پیما را داراست.

این بندر در ۲۳کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده و با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، بیش از ۵۳ درصد حجم کل صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کالا در کشور را برعهده دارد.

برچسب‌ها