قدس انلاین : رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی گفت: هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی اسپانسر مطلوبی ندارد، البته ارگان‌های مختلف از هیئت حمایت می‌کنند اما وجود اسپانسر سبب افزایش برنامه‌های هیئت می‌شود.

‌اسپانسرها از تعامل با ورزش‌های روستایی خراسان رضوی به دور هستند

محمدرضا خوش‌باطن؛ رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی در مورد اقدامات و برنامه‌های هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

: در مورد روند کاری هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی و اقدامات این هیئت توضیح دهید.

خوش‌باطن: هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی اقدامات بسیاری را از ابتدای سال تاکنون به انجام رسانده است اما از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در 15 گود مناطق خراسان رضوی اشاره کرد که مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران قرار گرفت.

میزبانی مسابقات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی شرق کشور نیز توسط این هیئت انجام شده که ورزشکاران پنج استان گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در دو بخش آقایان و بانوان حضور داشتند و استان 30 تیم تشکیل داد، همچنین نماینده مجلس و بخشدار ششتمد نیز سه روز متوالی در این مسابقات حضور داشتند.

به طور کلی 750 نفر ورزشکار و 100 مربی و داور در قالب  34 تیم در این مسابقات با تیم‌های مقابل رقابت می‌کردند، این مسابقات در ششتمد سبزوار که به عنوان مهد ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی شناخته شده برگزار شد، این رقابت‌ها به عنوان مسابقات شرق کشور برگزار شد و این مورد نیز مورد استقبال 850 هزار نفری قرار گرفت.

: آیا تمامی بخش‌های خراسان رضوی هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی دارند؟

خوش‌باطن: بله؛ تمامی 68 بخش خراسان رضوی دارای هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی هستند، برای هیئت‌ها رئیس، دبیر و نایب رئیس انتخاب کردیم، همچنین در سال 97 تمامی برنامه‌ها و مسابقات ویژه بخش‌ها است، شهرستان‌ها به تعداد بخش‌های خود می‌توانند تیم‌های خود را به مسابقات اعزام کنند.

به عنوان مثال تربت جام تمامی روستاهای اطراف خود را تا دورترین روستا به مسابقات مختلف اعزام می‌کند، برخی از شهرستان‌ها ورزشکاران خود را از حاشیه مرز به مسابقات می‌برند، به طور کلی هیچ فردی از فعالیت در هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی محروم نیست.

: به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی چه مشکلات و دغدغه‌هایی را در این ورزش مشاهده می‌کنید؟

خوش‌باطن: در حال حاضر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی اسپانسر مطلوبی ندارد، البته ارگان‌های مختلف نظیر اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی از هیئت حمایت می‌کنند اما در صورت وجود اسپانسر فعالیت هیئت حتی از وضعیت کنونی بیشتر می‌شود.

: آیا علاوه بر موارد مذکور، سایر اقدامات هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است؟

خوش‌باطن: بله؛ المپیاد دیگری با عنوان مسابقات کارکنان دولت در تابستان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، همچنین پس از آن برپایی المپیاد فرزندان کارکنان دولت صورت می‌پذیرد، در حقیقت این مسابقات بدون برنامه نبوده و طی تفاهم‌ نامه‌ای با ادارات و سازمان‌ها، پیش از آغاز رقابت‌ها، ورزش‌ها به آنها آموزش داده می‌شود.

آخرین المپیادی که در چند ماه آینده برگزار می‌شود، مسابقات ویژه خبرنگاران در دو بخش آقایان و بانوان در سه رشته مختلف بوده که در روز 17 مردادماه صورت می‌پذیرد، برنامه‌های مذکور با کیفیت مطلوبی برگزار شده و تلاش هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی برای به دست آوری نتایج مطلوب است.

: هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی چه شرایطی را برای ورزشکاران استان فراهم ساخته است؟

خوش‌باطن: هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی در بحث سخت‌افزار و تجهیزات ورزشی امکانات خوبی را در اختیار ورزشکاران استان قرار می‌دهد، همچنین هزینه رفت و برگشت و تأمین تغذیه آنها برای مسابقات توسط هیئت پرداخت می‌شود و ورزشکاران می‌توانند با خیال آسوده تنها به مسابقات فکر کنند.

برای مسابقات اخیر، به دلیل عدم هماهنگی زمان پرواز با زمان آغاز مسابقات، هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی ورزشکاران را با اتوبوس VIP به مسابقات اعزام کردند، همچنین در برگشت با وجود عدم مدال‌آوری ورزشکاران، آنها با هواپیما به شهر خود بازگشتند.

بنده از 50 سال گذشته تاکنون سه روز در هفته در رشته‌های دوومیدانی، نرمش، استخر، فوتبال و نظایر این ورزش‌ها فعالیت داشتم، همچنین 10 سال قهرمان دوومیدانی استان و مربی و داور ملی فوتبال بودم، در حال حاضر فعالیتم کمتر شده و سه روز در هفته فعالیت دارم، فرزندانم نیز در برخی از رشته‌های ورزشی فعال هستند اما بیش از همه به شنا علاقه دارند.

: مربیان حاضر در مشهد از لحاظ فنی کارامد هستند؟

خوش‌باطن: خراسان رضوی از لحاظ داور غنی‌ترین استان است، هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی تاکنون 500 تا 600 داور درجه سه و 200 مربی رسمی تربیت کرده است، در حال حاضر ورزشکاران زیر نظر افراد ماهر و زبده‌ای در حال فعالیت ورزشی هستند.

برچسب‌ها