مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سخنرانی افتتاحیه TGC2018، سه استراتژی بنیاد برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازار داخل و در بازارهای بین‌المللی را تشریح کرد.

سه راهبرد برای موفقیت بازی‌های ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی گفت: بازی‌های رایانه‌ای بدون مرز و بدون محدودیت هستند و هر چقدر که کشورهای مختلف تلاش کنند تا آن را محدود کنند، باز هم این صنعت به سمت تکامل پیش خواهد رفت.

وی با بیان این که بازی‌سازی در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست ادامه داد: امروز می‌توانیم با افتخار سرمان را بالا بیاوریم و اعلام کنیم که با وجود همه محدودیت‌های سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین بازیگر این صنعت در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا هستیم. این حرف را امروز در TGC به عنوان بزرگ‌ترین رویداد آموزشی و تجاری منطقه می‌زنیم که این محدودیت روز به روز با تلاش شما و ما کم رنگ‌تر و بی اثرتر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: موفقیت‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور را مدیون بازی‌سازانی هستیم که با زبان بازی‌ با مردم کشورشان صحبت کردند و امروز با همین زبان آماده صحبت با سایر کشورهای دنیا هستند.

کریمی خطاب به بازی‌سازان گفت: در این راه تنها نیستید. افقی که بنیاد با کمک شما تصویر کرده، روشن است و می‌خواهیم سهم حداکثری از بازار داخل و بازارهای جهانی داشته باشیم و موقعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده بازی در خاورمیانه و شمال افریقا حفظ کنیم. در این راه سه استراتژی اساسی را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دنبال خواهد کرد.

وی با بیان این که استراتژی نخست بنیاد تقویت صنعت داخلی است گفت: صنعت بازی‌سازی ما به حمایت‌های مالی و غیر مالی شفاف و آموزش‌های حرفه‌ای نیاز دارد. شما می‌توانید در TGC به غرفه همگرا سر زده و با سیستم جامع و شفاف بنیاد برای تقویت صنعت آشنا شوید. بیش از یک سال برای طراحی این سامانه وقت صرف شده و تا انتهای تیر شروع به کار می‌کند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: برگزاری دوره‌های مشترک بین‌المللی و اعزام تیم‌های ایرانی به رویدادهای خارجی با جدیت امسال نیز پیگیری می‌شود.

کریمی با بیان این که در پیمایش انجام شده در سال 1396 آخرین آمارهای صنعت بازی‌های رایانه‌ای استخراج شده و آمار اولیه آن منتشر شده است گفت: در ماه‌های آینده تحلیل‌های بیشتری از این گزارش ارایه می‌شود تا بازی‌سازان انتخاب‌های هوشمندانه‌تری در ساخت بازی داشته باشند.

وی استراتژی دوم بنیاد را بین‌المللی کردن صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کنار حفظ هویت بومی دانست و گفت: تبلور این استراتژی را در برگزاری TGC مشاهده می‌کنید. امیدوارم بازی‌سازان ایرانی ضمن استفاده از کنفرانس‌هایی که این دو روز ارایه می‌شود، با سخنرانان بین‌المللی آشنا شده و شبکه‌سازی لازم برای به اشتراک گذاشتن دانش شکل بگیرد. موفق‌ترین شرکت‌ها در صنعت بازی‌های رایانه‌ای آنهایی هستند که شبکه بزرگی از متخصصان داخلی و خارجی با هم مرتبط بوده و به طور مستمر تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.

کریمی با تاکید بر این که بدون ورود به بازارهای جهانی، صنعت بازی‌سازی ما کم فروغ خواهد بود گفت: وقت آن است که موفقیت‌های‌مان در  انتشار بازی‌های خارجی را چند برابر کنیم. اکنون این فرصت برای بازی‌سازان ایرانی فراهم شده است که بازی‌های‌شان را در TGC به بیش از 20 ناشر بین‌المللی و 50 سخنران خارجی معرفی کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای استراتژی سوم را محافظت از بازارهای داخلی دانست و گفت: ما وظیفه داریم برای بازی‌سازان داخلی در رقابت با بازی‌های خارجی مزیت رقابتی ایجاد کنیم. در این راه از بازی‌های خارجی 10 درصد عوارض گرفته شده و به رشد و توسعه کیفیت پروژه‌های ایرانی اختصاص خواهد.

برچسب‌ها