مدیرعامل Geogrify و مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان (IGDA) با بیان این که موفقیت در بازار بازی‌های رایانه‌ای، وابسته به مکان نیست، به بازی‌سازان ایرانی توصیه کرد به جای توجه به محدودیت‌ها، توانایی‌ها و فرهنگ غنی خود را درآغوش بگیرند.

بازی‌سازان ایرانی، از فرهنگ غنی و بزرگ خود الهام بگیرند

به گزارش قدس آنلاین کیت ادواردز که به عنوان سخنران کلیدی TGC2018 در آیین افتتاحیه این رویداد سخنرانی می‌کرد، گفت: برای من افتخار بزرگی است که به ایران بیایم. همواره کسانی که با عشق و علاقه بازی ساخته‌اند را تحسین کرده و برای شما احترام زیادی قائل هستم.

وی با بیان این که در طول 25 سال فعالیت در صنعت بازی‌سازی، که پنج سال آن به عنوان مدیر IGDA بوده است، در رویدادهای مختلف بازی‌سازی در سراسر جهان حضور داشته‌ام گفت: یکی از چیزهایی که در این سفرها یاد گرفتم این است که «مکان» محدودیتی در بازی‌سازی ایجاد نمی‌کند و لازم نیست حتماٌ در یک کشور خاصی زندگی کنید تا بتوانید بازی بسازید. من بازی‌سازان فراوانی دیده‌ام که خودشان چگونگی بازی‌سازی را یاد گرفته و پیشرفت کرده‌اند.

ادواردز ادامه داد: نکته دیگر این است که  استعداد و نبوغ همیشه خود را نشان می‌دهد. برخی فکر می‌کنند از کشورهای مطرح بازی‌سازی جدا هستند و هیچ وقت بازی‌های‌شان به صورت بین‌المللی منتشر نمی‌شود. اما این حقیقت ندارد، شما چه در فرانسه باشید چه در نیجر یا ایران یا امریکا، می‌توانید به موفقیت دست یابید. مطمئن باشید تمام بازی‌سازان دنیا روزی همین نگرانی‌های شما برای موفقیت بازی‌هایشان را داشته‌اند.

مدیرعاملGeogrify   ادامه داد: بسیاری از مردم امریکا فکر می‌کنند بازی Angry Birds در امریکا ساخته شده اما این بازی در فنلاند توسعه یافته است. درواقع اصلا مهم نیست این بازی در فنلاند بوده یا امریکا، استعداد خودش را نشان می‌دهد و بازی جهانی می‌شود.

مدیر سابق اتحادیه تولیدکنندگان بازی جهان در ادامه به بازی‌سازان ایرانی توصیه کرد: فرهنگ خود را در آغوش بگیرید. ایران باستان سرآغاز بسیاری از بازی‌ها در جهان بوده است و خیلی از کشورهای آسیایی موفق در حوزه بازی‌سازی، چنین تاریخچه‌ای ندارند. همچنین شما شخصیت‌های اساطیری و بزرگی چون کوروش یا آرش دارید. شاید بپرسید ایرانی‌ها که این‌ها را می‌شناسند چرا باید درباره‌شان بازی بسازم. ولی من به شما می‌گویم مردم دنیا از تاریخچه این قهرمانان بی‌خبرند. چینی‌ها به خوبی در بازی‌های موفق خود، از داستان‌ها و تمدن‌شان الهام می‌گیرند و شما نیز باید از فرهنگ خود الهام بگیرید.

وی افزود: برای این که بازی‌ساز موفقی باشید لازم نیست مثل بازی‌سازان در امریکا یا فنلاند عمل کنید. سعی کنید خودتان باشید و توانایی‌هایتان را دربر بگیرید. هرکس یک توانایی و استعداد دارد و توجه به این موضوع، کلیدی است.

ادواردز گفت: مگر می‌شود گفت نقاشی پیکاسو زیباتر است یا نقاشی داوینچی. هر دو طرفداران و مشتاقان زیادی در دنیا دارد. هر کس در بازی‌سازی هم مدل و استایل خاص خود را دارد و نمی‌توانیم بگوییم کدام بهتر است. اتفاقا این تفاوت‌هاست که ما را به عنوان یک بازی‌ساز قوی‌تر می‌کند.

مدیرعاملGeogrify    با اشاره به این جمله مارک تواین که می‌گوید «مقایسه، مرگ شادی است» گفت: خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و روی کار خود تمرکز کنید.

وی با بیان این که تاریخ بشر با نقاشی‌های روی دیواره غارها آغاز شد گفت: در طول تاریخ ارتباطات انسانی با زبان، نوشتن، تلفن، رادیو و رسانه‌های دیجیتالی متحول شد و پیشرفت کرد و اکنون تاریخ بشریت به بازی‌های رایانه‌ای رسیده است. در واقع ما روایت بعدی تاریخ بشر را می‌نویسیم و این مسوولیت بزرگ و البته هیجان انگیزی است.

ادواردز با بیان این که باید به کاری که می‌کنیم افتخار کنیم گفت: درآمد صنعت بازی‌های رایانه‌ای در دنیا سال گذشته از درآمد کل ورزش‌های حرفه‌ای دنیا بیشتر بود و این نشان می‌دهد کار ما اثرگذاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارد.

مدیرعاملGeogrify     در پایان تاکید کرد: هدف ما این نباید باشد که دنیا را با یک بازی عوض کنیم. اما می‌توانیم بر گوشه‌ای از یک دنیا اثرگذار باشیم و محیط اطرف‌مان را بهبود ببخشیم. در این راه اشتراک دانش موضوع بسیار مهم و تاثیر گذاری است.

برچسب‌ها