۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 609227

تابلویی که مزین به نام «علی بن موسی الرضا(ع)» است تنها بازمانده از یک انفجار بزرگ در میانه آتش و بمباران جنگهای 33 روزه لبنان است.

مقاومت تابلوی رضوی در برابر رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار هنری قدس آنلاین این تابلوی مرقع کاری از ایران به لبنان سفر کرده و میهمان کتابخانه شخصی علامه سید جعفر مرتضی عاملی بود. در ایامی که بیروت و جبل عامل در بمباران هوایی ارتش رژیم اشغالگر قدس می سوخت، منزل و کتابخانه علامه تاریخ نگار نیز از این اتفاق نظامی مصون نماند وبه تلی از خاک تبدیل شد.

حجت الاسلام سید محمد مرتضی می‌گوید این تابلو که برای علامه ارزش معنوی بسیاری داشت در یکی از مناسبت‌های مربوط به امام هشتم(ع) در مشهد به وی اهدا شد. رییس مرکز تنظیم و نتشر آثار علامه سید جعفر مرتضی نجات این تابلو را نشانه‌ای از کرامات امام ثامن(ع) می داند و می گوید: در جنگ های 33 روزه تنها شیئی که از منزل و کتابخانه علامه که در بمباران کاملاً تخریب شده بود، به‌جا ماند همین تابلو بود. ما این را تحفه ای از جانب حضرت رضا(ع) می‌دانیم زیرا در آتش سوخت، اما نسوخت و مقاومت کرد. با آنکه نشانه های آتش در آن بیداد می‌کند، دوباره جلا داده شد و اکنون بعد از دوازده سال دوباره بر دیوار کتابخانه علامه در جبل عامل خودنمایی می کند.

برچسب‌ها