شهرکرد-معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: آخرین مهلت جذب اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی اشتغال روستایی و عشایری توسط بانک سینا اواخر مردادماه سال جاری می باشد.

پایان مرداد ماه آخرین مهلت جذب اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی بانک سینا

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سید ابوالفضل رضوی روز شنبه در سفر به شهرکرد در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد مدیران و میزان خدمتگزاری به مردم گفت: ما فروشنده خدمت به مردم هستیم و هیچگاه نباید کیفیت این خدمت پایین بیاید، اما متاسفانه برخی از مدیران تنها صندلی دوست هستند و در قبال مسئولیت صندلی و جایگاهی که دارند مسئولیت گریز هستند.

وی افزود: برای مدیر بودن ابتدا باید خود را برای مسئولیت آماده کنیم، باید ظرفیت مسئولیت پذیری را در خود ایجاد کنیم.

رضوی در ادامه اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در کشور سال ۹۷ دولت با کاهش درآمد روبرو است و در بحث فروش نفت با مشکلات جدی روبرو هستیم، و کاهش درآمدهای نفتی درآمدهای دیگر را از جمله درآمدهای گمرکی با مشکل مواجه می کند، پس در چنین شرایطی باید جهادی کار کرد و همه مدیران خود را برای خدمت رسانی به مردم وقف کنند، مدیران باید متوازع باشند، باید در مقبال مردم متوازع باشند و شبانه روزی فعالیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران عامل بانک های استان تنها مشکلات را از طرف مردم معرفی کردند در صورتی که بخش عمده ای از مشکلات از ناحیه بانک ها و در ساختار بانک و نحوه عملکرد آنها می باشد.

رضوی خاطر نشان کرد: از سال ۹۳ طرح تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری مطرح شد و در سال ۹۵ نامه ای مبنی بر تقاضای ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی توسط معاون اول رئیس جمهور به مقام معظم رهبری تقدیم شد که با دستور مقام معظم رهبری طرح به مجلس ارائه و در شهریور ماه سال گذشته این طرح با قید یک فوریت تصویب و به استان ها ابلاغ شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: سهم استان چهارمحال و بختیاری از کل اعتبارات اشتغال کشوری ۶۴/۳ درصد و با رقمی در حدود ۴۳۸ میلیارد تومان بود که در بهمن ماه سال گذشته ۲۵ درصد از سهم هر استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به شرایط تسهیلات اشتغال روستایی گفت: مدت تنفس برای این تسهیلات برای پروژه بسته به نوع پروژه از ۶ ماه تا ۳ سال می باشد و زمان بازپرداخت این تسهیلات ۶ سال است و همچنین مدت بازپرداخت تسهیلات برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر ۱۸ ماه می باشد.

رضوی عنوان کرد: اگر هر شعبه ای از بانک خلاف قانون عمل کند و در پرداخت این تسهیلات مشکلی بوجود بیاورد بعنوان متخلف با بانک و مدیر مربوطه برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: آخرین مهلت جذب اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی اشتغال روستایی و عشایری توسط بانک سینا اواخر مردادماه سال جاری می باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی چهارمحال و بختیاری در خطر می باشد اظهار کرد: مدیران بانک ها و دستگاه های مربوطه باید بصورت جهادی و شبانه روزی برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

رضوی افزود: اگر استان چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی را جذب کند ۳۰ درصد استان هایی که جذب نکرده اند را نیز به این استان اختصاص می دهیم.

وی تاکید کرد: با اشاره  به اعتبارات بسیار خوب اشتغال روستایی و عشایری و شرایط پرداخت این تسهیلات باید سالانه ۳۸۴ شغل روستایی ایجاد شود.

رضوی خاطر نشان کرد: سالیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان پوشاک از مبادی قانونی و غیر قانونی وارد کشور می شود که در این شرایط باید شرایطی در روستاها ایجاد شود که بتوان بخشی از پوشاک مورد نیاز کشور را در روستاها تولید کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به پتانسیل بالای چهارمحال و بختیاری در تولید صنایع دستی گفت: باید صنایع تبدیلی را در روستاهای چهارمحال و بختیاری راه اندازی کرد و حتی در این استان سنگ های زینتی و قیمتی تولید شود.

برچسب‌ها