قدس انلاین : مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندارای خراسان رضوی تنظیم بازار ارز را در این استان طی سه ماه گذشته یکی از مهمترین برنامه ها اعلام و بیان کرد: با توجه به نوسانات بازار ماهیانه 150میلیون دلار ارز در بازار خراسان رضوی مورد نیاز است.

 نیاز ارزی بازار خراسان رضوی ماهانه 150 میلیون دلار است

علی رسولیان عصر شنبه در حاشیه بازدید از بازراچه مرزی دوغارون  افزود: طی سه ماهه اخیر 355 میلیون دلار در قالب گشایش اعتبار و حواله ارزی در خراسان رضوی ارائه شد که نقش بسزایی در کنترل بازار ارز استان داشته است.

وی در ادامه، تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی مردم را از دیگر برنامه های مهم مدیریت استان اعلام و بیان کرد: در این چارچوب برنامه های تنظیمی با جدیت در سطح استان در دست اجرا و پیگیری است. در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، به شدت با متخلفان برخورد می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندارای خراسان رضوی در همین چارچوب به خرید نهاده های دامی از کشورهای آسیای میانه اشاره و بیان کرد: هم اینک روزانه هشت تن گوشت گرم از استرالیا وارد بازار استان می شود و سعی می شود این رقم به روزانه 20 تن برسد. این واردات باعث کاهش 9 درصدی قیمت گوشت در خراسان رضوی شده است.
وی به خرید دانه های روغنی و ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اشاره و بیان کرد: 80 هزار تن شکر برای مصرف مردم در خراسان رضوی ذخیره شده است.
رسولیان در ادامه همچنین به افزایش 14 درصدی صادرات از بازراچه های مرزی خراسان اشاره و بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون یکی از فعالترین معبرهای اقتصادی استان می باشد. صادرات کالا از این منطقه از ابتدای امسال تاکنون 166درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.

برچسب‌ها