تربت جام- قدس آنلاین:استاندار خراسان رضوی از بیکاری ۲۶۳ هزار نفر بیکار در این استان خبر داد و گفت:  خراسان رضوی در سال گذشته توانسته است رتبه اول اشتعال در کشور را کسب کند اما همچنان بیکاری وجود دارد.

۲۶۳ هزار نفر در استان خراسان رضوی بیکارند  

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان، در جلسه شورای اداری شهرستان تربت جام سخن می گفت افزود: استان خراسان رضوی ۱۶ درصد از اشتغال کشور را تشکیل می دهد و لازم است  برای رفع گره بیکاری از ظرفیت های گردشگری، کشاورزی و صادرات بدرستی استفاده شود و باید تلاش کنیم واحدهای صنعتی موجود تعطیل نشوند و کمک به واحدهای تولیدی و با حمایت های ارزی در جهت تأمین مواد اولیه به این واحدهای تولیدی صنعتی ضروری است.
وی گفت: بحث اشتغال و تولید و صادرات از سیاست های مهم اجرایی استانداری خراسان رضوی است و امسال اعتبارات خوبی در قالب تسهیلات به متقاضیان در حال پرداخت می
باشد تا رونق اقتصادی در منطقه شکل بگیرد و همه ملزم  هستیم در سالی که مزین به حمایت از کالای ایرانی است این راهبرد در عمل اجرایی شود.
نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی در ادامه افزود:  دشمنان اسلام با روش تحریم اقتصادی می خواهند بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند که موفق نمی شوند و در شرایط کنونی
وحدت و همدلی برای رفع مشکلات کشور بیش از گذشته احساس می شود هرچند اختلاف نظر بین مش های سیاسی وجود دارد  و لازم است برای حل مشکلات جامعه با هم مدارا کنیم.
استاندار خراسان رضوی به وضعیت مقاوم سازی منازل روستایی اشاره کرد و گفت: منازل روستایی  کشور حدود ۴۰ درصد مقاوم هستند و این آمار در استان خراسان رضوی ۲۸ درصد می باشد  و تربت جام با ۲۲  درصد از متوسط کشوری پائین تر است و لازم است روحانیون برای تشویق مردم از تسهیلات بنیاد مسکن بیشتر تلاش کنند.
شایان ذکر است که استاندار خراسان رضوی با پایان شورای اداری شهرستان تربت جام برای برسی از مشکلات منطقه بخصوص بخش پائین جام حضور میدانی داشتند.

برچسب‌ها