ابراهیم العرادی از رهبران برجسته معارضان بحرینی درباره اوضاع نامساعد شیخ عیسی قاسم گفت: این رژیم مسئولیت سلامت شیخ عیسی قاسم را متحمل می‌شود و چنانچه اتفاقی برای وی اتفاق بیفتد، شخص حمد بن خلیفه متهم ردیف اول خواهد بود.

مسئولیت سلامت شیخ عیسی قاسم با حکومت بحرین است/نگران توطئه برای تبعید آیت الله قاسم هستیم

ابراهیم العرادی پزشک و از فعالان سیاسی مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین، در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل قدس آنلاین، ضمن تبیین وضعیت سلامتی آیت‌الله عیسی قاسم که در حصر رژیم آل‌خلیفه به سرمی‌برد، اظهار داشت: در نتیجه سیاست‌های ظالمانه رژیم آل‌خلیفه وضعیت سلامت شیخ عیسی قاسم وخیم‌تر شده است. آنها با پیش‌گرفتن سیاست‌ حصر خانگی و محروم کردن رهبران بحرینی از درمان می‌خواهند آنها را حذف کنند. همچون عبد الأمیر الجمری که در نظام آل‌خلیفه فوت شد.

وی افزود: شیخ عیسی قاسم در معرض بیماری‌های گوناگون قرار گرفته است و رژیم آل‌خلیفه از این وضعیت سوء استفاده می‌کند و با محروم کردن وی از درمان در صدد حذف او هستند.

العرادی با متوجه کردن مسئولیت سلامت جانی شیخ عیسی قاسم به رژیم حاکم بحرین، گفت: هدف رژیم آل‌خلیفه از فرمان پادشاهی جهت تسهیل درمان شیخ عیسی قاسم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و در صورت تحقق، نقشه شوم تبعید وی را در نظر دارند. وی افزود: این رژیم مسئولیت سلامت شیخ عیسی قاسم را بر عهده دارد و چنانچه اتفاقی برای ایشان رخ دهد، شخص حمد بن عیسی آلخلیفه پادشاه بحرین متهم ردیف اول خواهد بود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان به رژیم آل‌خلیفه اعتماد کرد و هیچ ضمانتی برای اجازه برگشت شیخ عیسی قاسم از خارج نیست و این هدفی است که این رژیم به دنبال آن است تا رهبری مردم بحرین را از ملت جدا کنند.

ابراهیم العرادی  با اشاره به اعزام شیخ عیسی قاسم به انگلستان برای درمان، گفت: خبرهایی از داخل  بحرین به گوش می‌رسد که حاکی از مذاکرات بین رژیم آل‌خلیفه و شیخ عبدالله غریفی از رهبران شیعیان در مورد ضمانت بازگشت شیخ عیسی قاسم بعد از درمان به کشور است، اما  نظام ضمانتی برای بازگشت شیخ عیسی قاسم بعد از درمان را نداده است و به هیچ وجه نمی‌توان به این رژیم اعتماد کرد . آنها می‌خواهند با فرستادن شیخ عیسی قاسم برای درمان به خارج از مسئولیت سلامت وی شانه خالی کنند و ملت بحرین از این موضوع خیلی نگران هستند.

این معارض بحرینی با اشاره به سیاست‌های اخیر رژیم آل خلیفه در خصوص رهبران معارضین بحرین اظهار داشت: اقداماتی از قبیل تبرئه شیخ علی سلمان در موضوع قطر و اجازه درمان شیخ عیسی قاسم در خارج جز هدف تبلیغاتی و سوء قصد به رهبران بحرین چیز دیگری ندارند، و این سیاست‌ها حتماً از خارج به این نظام دیکته می‌شوند. شکی نیست که عربستان سعودی پشت پرده این سیاست‌هاست، در واقع رژیم آل‌خلیفه خود را مدیون این نظام کرده‌اند از سوی دیگر عربستان طناب خود را به ترامپ داده‌است و در سیاست گذاری تابع اهداف و خواست آمریکاست، در چنین وضعیتی، در نهایت ملت‌های منطقه از جمله بحرین قربانی این سیاست‌های نابخردانه خواهند بود. در واقع رژیم حمد بن عیسی کوچکترین مزدور این سازمان جنایکتار بین‌المللی در منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها