قدس آنلاین: ستوان‌دوم احسان تقوائی به همراه استوار ۲ وظیفه مجتبی در کیلومتر ۱۲ محور قوچان به چناران در حال انجام وظیفه بودند که یک خودروی پیکان وانت از راه رسید. راننده پیکان وانت به علت سرعت زیاد کنترل وسیله نقلیه را از دست داده بود که حادثه رخ داد.

مرگ غم انگیز مامور وظیفه شناس راهور مشهد هنگام ماموریت

این خودروی سرگردان به شدت با احسان و مجتبی برخورد کرد. ستوان‌دوم احسان تقوائی به همراه استوار ۲ وظیفه مجتبی در کیلومتر ۱۲ محور قوچان به چناران و در کنار جاده مشغول ثبت تخلف سرعت خودروهای عبوری از این جاده پر ترافیک بودند تا نظم و امنیت سفر زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را تامین کنند.

روز یکشنبه بود و جاده در آستانه شهادت امام جعفر صادق (ع) شلوغ تر بود. احسان، جوان رعنای سفید پوش پلیس راه چناران هم حال و هوای خاصی داشت. قبل از آ ن که کارخدمتگزاری به خلق خدا را شروع کند دست بر سینه گذاشت و رو به حرم مطهر امام رضا(ع) ایستاد. مثل هر روز با تواضع ذکری زیر لب زمزمه کرد و پس از دعای سلامتی برای همسر و خانواده اش، در حالی که لبخند زیبایش چهره او را نورانی تر کرده بود به سمت سرباز جوان آمد. دست بر روی شانه مجتبی گذاشت و گفت:الهی به امیدتو.

به گزارش مشهد فوری،  او کار خود را شروع کرد. هوا هم خیلی گرم بود. عقربه های ساعت دقایقی از ۹ صبح رد نشده بودند که خودروی پیکان وانت با علت سرعت به او برخورد کرد.مجتبی بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت. اما تلاش پزشکان بی ثمر بود و ستواندوم احسان تقوایی، این جوان خادم نظم و امنیت بارگاه امام رضا(ع) با ذکر السلام و علیک یا امام جعفر صادق (ع) جان به جان آفرین تسلیم کرد و به آ سمان ها پر کشید.

پیکر مطهر این افسر سفید پوش سبکبال صبح امروز بردوش همرزمان و خیل عظیمی از زائران و مجاوران امام رضا(ع) تشییع و پس از طواف برگرد کعبه دل های عاشق، حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت خواجه ربیع مشهد به خاک سپرده شد.

سرتیپ قادر کریمی، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی که در این مراسم با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: کارکنان پلیس رضوی با عشق و ارادتی که به ولی نعمت خود، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) دارند عاشقانه و با تمام وجود برای تامین نظم و امنیت زائران و مجاوران این با رگاه ملکوتی انجام وظیفه می کنند و در ایفای نقش و تکلیفی که بر عهده دارند سراز پا نمی شناسند.

سرتیپ کریمی اظهار داشت: سرباز وظیفه که در این حادثه مصدوم شده نیز در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار گرفته است.

وی گفت: شهروندان فهیم و قانون مدار پلیس را به واسطه اهتمام جدی و روحیه جهادی که در ماموریت های محوله، آ گاهانه و مسئولانه بردوش می کشد می بینند و این مایه افتخار خدمتگزاران راه نظم و امنیت کشور است که رضایت و خشنودی مردم عزیز را فراهم کرده و در مسیر تامین نظم و آسایش و امنیت مردم از جان و هستی خود مایه بگذارند.

برچسب‌ها