قدس انلاین : فرمانده انتظامی استان از دستگیری عامل کلاهبرداری پنج میلیاردی ازشهروندان استان خراسان رضوی و دیگر استان های کشور که 400 سکه تقلبی هم فروخته بود خبر داد.

دستگیری جن گیر بجستانی بعد از  5 میلیاردکلاهبرداری و فروش 400 سکه تقلبی

 سردار«قادر کریمی» گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر کلاهبرداری های شیادانه یک رمال شیاد در شهرستان بجستان که ادعا می کرد با اجنه سر و سری دارد با توجه به حساسیت موضوع دستورات لازم برای بررسی پرونده صادر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: تیم های پلیس آگاهی شهرستان بجستان با هدایت سرهنگ محمد علی صنعتی، تحقیقات خود را آغاز و با بررسی های اولیه مشخص شد این رمال شیاد با سوء استفاده از سادگی شهروندان و اعتقادات مذهبی مردم میلیون ها تومان کلاهبرداری کرده است.
سردار کریمی گفت: پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی، مخفیگاه این رمال شیاد را دریکی از روستاهای شهرستان بجستان مورد بازرسی قرار داد و 16 برگ چک سفید امضاء، 9 برگ سفته، 12 برگ سند دست نویس و قولنامه های عادی و 2 برگ سند رسمی و دیگر مدارک کشف کرد.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهم 60 ساله که دستبند قانون دستانش را بسته بود در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری از 9 شاکی پرونده اعتراف کرد و بررسی های پلیسی با توجه به این شاکیان حاکی از آن بود که جمع مبالغ کلاهبرداری شده تا کنون پنج میلیارد ریال برآورد شده است.
وی خاطر نشان کرد: تحقیقات از متهم که به گفته شاکیان پرونده ادعای ارتباط با اجنه داشته برای کشف دیگر جرائم او در حالی ادامه دارد که پلیس هشت دفترچه سررسید حاوی اطلاعات در خصوص ثبت سفارشات و نام و نشان مراجعان ساده لوح کشف کرده است.

***ردپای 400 سکه زیر خاکی تقلبی و ادعای پوچ رمال شیاد

سردار کریمی گفت: یکی از شاکیان پرونده که چندی قبل با این رمال شیاد آشنا شده در پی گیری شکایت خود گفت: این فرد(اشاره به متهم) ادعا می کرد اجنه 400 سکه زیر خاکی عتیقه برایش آورده اند و با این تطمیع که ارزش سکه ها خیلی زیاد است اورا اغفال و سکه های زیرخاکی را با دریافت مبلغ 300 میلیون تومان به او فروخته است .
شاکی پرونده اظهار داشت: رمال شیاد اصرار داشته که این سکه ها را باید در مکانی زیر زمین دفن کند تا پس از گذشت مدتی خودش مشتری برایشان بفرستد و سود چند برابری نصیب او کند.
وی اظهار داشت: شاکی پرونده با اطلاع از دستگیری متهم بلافاصله دست به کار می شود و سکه ها را از زیر خاک خارج می کند اما متوجه زنگ زدگی و تقلبی بودن سکه ها می شود.

***شهروندان ، هوشیار و مراقب باشند
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با ابراز تاسف از وقوع چنین‌ آسیب هایی که ناشی از سهل انگاری و ساده لوحی شهروندان است و فرصت را برای افراد سود جو و شیاد فراهم می کند تا به راحتی به نیات پلید خود دست یابند گفت: پلیس بارها به شهروندان عزیز هشدار داده که هوشیار و مراقب باشند و فریب افراد رمال که با ادعاهای پوچ وانمود می کنند قادر به حل مشکلات، اختلافات و گره های زندگی دیگران هستند را نخورند و از راه های قانونی ، منطقی و عقلانی برای حل مشکلات خود استفاده کنند.

برچسب‌ها