دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: دراین استان در هفته عفاف و حجاب بیش از ۲ هزار برنامه در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 ۲هزار برنامه طی هفته عفاف و حجاب در خراسان رضوی برگزار می‌شود/ تحکیم بنیان خانواده به‌حجاب و عفاف گره خورده است

 سید عبدالله ارجاعی ظهر امروز در نشست خبری ستاد که به‌مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در ساختمان این ستاد برگزار شد؛ گفت: ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب است که از ۱۹ تا ۲۴ تیر هفته عفاف و حجاب بوده و در خراسان رضوی بیش از ۲ هزار برنامه در طول این هفته در مساجد، بقاع مبارکه، پایگاه‌های بسیج، حرم مطهر، آستان قدس رضوی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این استان برگزار می‌شود.  

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی درباره برنامه‌های محوری استان در هفته عفاف و حجاب بیان کرد: در این هفته، راهپیمایی مدافعان حریم خانواده همزمان با سالروز فاجعه مسجد گوهرشاد در روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح از میدان شهدا به‌سمت حرم مطهر برگزار می‌شود، همچنین، دومین برنامه اجرایی این هفته اختتامیه برنامه شناسایی و تقدیر از بانوان برتر استان در سال ۹۶ است که هر ساله در ۲۱ تیر تعدادی از بانوان برتر خراسان رضوی که در عرصه‌های مختلف به‌فعالیت می‌پردازند را معرفی می‌کنیم، امسال نیز ۸ بانو فرهیخته استان روز چهارشنبه در دفتر امام جمعه مشهد به جامعه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری اختتامیه جشنواره چادرهای آسمانی در تالار شهر همراه با تقدیر از افراد برتر، برگزاری شب شعر قیام گوهرشاد در دانشگاه امام رضا(ع)، برپایی ۲۱ ایستگاه عفاف و حجاب در سطح شهر، برگزاری نمایشگاه محوری به‌نام "یک حس خوب " از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌ها در هفته عفاف و حجاب است.

ارجاعی تصریح کرد: در ۲۱ مسجد محوری و ۲۷ شهر خراسان رضوی، جلسات پرسش و پاسخ درباره قیام گوهرشاد و نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده نیز دراین هفته برگزار می‌شود، همچنین حلقه‌های معرفت نیز در آستان قدس در نظر گرفته شده و در بخش فراخوان پوسترهای قیام گوهرشاد وعفاف و حجاب نیز ۸۰۰ پوستر به‌دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، ۲۱ پوستر انتخاب شده و در قالب نمایشگاه مفهمومی به‌نمایش گذاشته می‌شود.

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه بعد از جنگ نظامی، جنگ اقتصادی بیشترین اثر را می‌گذارد؛ اظهار کرد: در سال‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی این جنگ اقتصادی وجود دارد، اما تاکنون موفق نشده‌اند، دشمن در عرصه اقتصادی، افقی برای خود قائل نیست.  

وی با بیان اینکه عرصه‌ای که دشمنان به‌پیروزی بر جمهوری اسلامی امید بسته‌اند، عرصه فرهنگی است؛ بیان کرد: دشمنان امروز به‌این نتیجه رسیده‌اند که تنها عرصه‌ای که می‌توانند پیروز شوند، عرصه فرهنگی است، در یکی از رسانه‌های صهیونیست اعلام شد که سد عبور از ولایت فقیه مسئله حجاب در ایران است زیرا نقش مستقیم در تحکیم بنیان خانواده دارد.  

ارجاعی با اشاره به‌اینکه منظور از حجاب و عفاف عفت بیرونی جامعه است؛ تصریح کرد: تحکیم بنیان خانواده به‌حجاب و عفاف گره خورده است، باید تلاش شود، باطن احکام اسلام حفظ بنیان خانواده بوده که به‌عنوان اساسی‌ترین تشکیلاتی است که می‌تواند فرد و جامعه را حفظ کند و غربی‌ها به‌این نتیجه رسیده‌اند که باید به اصالت خانواده بازگردند.  

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی متذکر شد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال ۹۴ تصویب و ستادهای امر به‌معروف در سال ۹۵ رسمیت قانونی پیدا کردند و ۱۴ شرح وظیفه بر حسب مصوبه مجلس شورای اسلامی ستادهای امر به‌معروف و نهی از منکر دارند که یک مورد مقوله عفاف و حجاب است.  

وی با بیان اینکه رسانه باید صدای مردم باشد، اظهار کرد: امر به‌معرف و نهی از منکر چند اصل مهم بر آن حاکم است که اگر رعایت شود، وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام داده‌ایم، همه مردم در جمهوری اسلامی حق دارند که نسبت به‌تمام ارکان حاکمیت امر به‌معرف و نهی از منکر کنند.  

ارجاعی عنوان کرد: در نوروز ۹۷، در مجموع توسط ۹۳۹ نفر فرد آموزش‌دیده در مشهد در ۵ عرصه عدم فروش کالای خارجی، عدم فروش کالای قاچاق، فرهنگ میزبانی، عدم مصرف دخانیات در مکان‌های سرپوشیده و حجاب و عفاف  ۷۶ هزار تذکر لسانی داده شده، اما حتی یک مورد نیاز به‌حضور پلیس و تشکیل پرونده قضایی نداشت، زیرا با مهارت به افراد بیان شد.   

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه امر به‌معرف و نهی از منکر یادگرفتنی است؛ گفت: در ماه رمضان سال جاری، ۱۲۴ هزار تذکر لسانی داده شد که حتی یک پرونده قضایی تشکیل نشد و به‌این معنی بوده که جامعه ما آمادگی پذیرش تذکر لسانی درست را دارد.  

وی یادآور شد: اگر برنامه‌های اجرایی خود را با حجم برنامه‌های دشمن که علیه ما دارند، بسنجیم، می‌توان گفت، برنامه‌های ما از نظر کمیت و کیفیت ضعیف بوده، همچنین اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورز فرهنگی کم بوده و بیشتر عملیات می‌کنیم، اما نسبت به‌گذشته بهتر است، در واقع این برنامه‌ها بیشتر در حد مسکن و نگه‌داشتن وضع موجود عمل می‌کند تا مقابله با توطئه‌های دشمن و این برنامه‌ها بیشتر تدافعی است.

ارجاعی با اشاره به‌اینکه در خراسان رضوی به‌صورت سازمان‌یافته باید ۴۲ هزار آمر به معروف و ناهی از منکر داشته باشیم، در سال جاری، در مرز ۱۰ درصد با بازه سنی بین ۲۵ تا ۶۰  سال است، متذکر شد: در امر به‌معروف و نهی از منکر مردم به‌مردم باید از افراد با تجربه‌تر استفاده کرد، در امر به معروف و نهی از منکر مردم به‌دولت باید از جوانان بیشتر استفاده شود.

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: در اطراف حرم اولویت اول، فرهنگ میزبانی است، اما اکنون این فرهنگ میزبانی در شان مهمانان و مجاوران امام رضا (ع) نیست، متاسفانه مشاهده می‌شود که مقصد اول گردشگری کشور دیگر مشهد نیست که باید فرهنگ میزبانی را بالا برد و نگاه دینی و مذهبی داشته باشیم.

برچسب‌ها