وزیر امور خارجه گفت: وزارت خارجه با همه توان خود پرونده‌های بازداشت ایرانیان خارج از کشور را که کاملا نامشروع و ظالمانه و نوعی گروگانگیری برای باجگیری است را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

وزارت خارجه با همه توان پیگیر بازداشت ایرانیان خارج از کشور است

به گزارش قدس آنلاین،جمعی از خانواده های زندانیان ایرانی که به بهانه تحریم های ظالمانه و نامشروع و بنا به درخواست دولت آمریکا در کشورهای مختلف به طور غیر قانونی بازداشت و زندانی شدند، صبح امروز(سه شنبه) با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص آخرین وضعیت پرونده آنان و پیگیری های به عمل آمده گفتگو کردند.

در این دیدارهای جداگانه خانواده های این هموطنان دربند، گزارشی از آخرین وضعیت پرونده ها و موانع پیش رو ارائه کردند.

در  ملاقات های انجام شده، ظریف با تمجید از صبر خانواده ها ضمن بر شمردن تلاش ها و اقدامات حقوقی و دیپلماتیک به عمل آمده در خصوص هر یک از پرونده ها، بر ادامه تلاش های دستگاه دیپلماسی تا آزادی این هموطنان تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه همچنین با غیر قانونی و سیاسی خواندن دستگیری های انجام شده و تقاضای بلاوجه استرداد آنها به آمریکا اظهار داشت: وزارت امور خارجه با همه توان و ظرفیت های خود این پرونده های بازداشت را که کاملا نامشروع و ظالمانه و نوعی گروگانگیری برای باجگیری است را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها