سازمان ملل نسبت به عواقب و پیامدهای ناگوار تعطیلی گذرگاه کرم ابو سالم در مرز بین غزه و فلسطین اشغالی هشدار داد.

هشدار سازمان ملل نسبت به پیامدهای تعطیلی گذرگاه کرم ابو سالم

به گزارش قدس آنلاین، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری در مقر این سازمان در نیویورک تصریح کرد که سازمان ملل نسبت به تعطیلی گذرگاه کرم ابو سالم و توقف واردات کالا به باریکه غزه و یا صادرات کالاهای این باریکه به شدت نگران است.

فرحان حق از رژیم صهیونیستی خواست از این تصمیم خود صرف نظر کند.

دولت رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه واردات کالا به نوار غزه از طریق گذرگاه تجاری کرم ابو سالم و یا صادرات کالا از این باریکه به خارج را ممنوع اعلام کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که در پی ادامه ارسال بادبادک ها و بالون های آتش زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، دولت صهیونیستی بنابر دستور بنیامین نتانیاهو و آویگدور لیبرمن نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم تصمیم به اعمال فشار بیشتر بر حماس و ساکنان غزه گرفته است.

وی اظهار داشت که در اولین اقدام، دولت رژیم صهیونیستی گذرگاه کرم ابو سالم را به روی واردات کالا به نوار غزه خواهد بست و هماهنگ کننده دولت رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی نیز با این مسئله موافقت کرده است.

این تصمیم شامل ممنوعیت واردات کالا به غزه و بالعکس صادرات کالاهای این باریکه می باشد و مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان نیز از 9 مایل به 6 مایل کاهش خواهد یافت.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها