سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار درباره اثرات درگیری‌ها در «الحدیده» از تشدید وضعیت ناگوار انسانی در این منطقه، و گسترش بیماری‌های از قبیل وبا، دیفتری و سرخک خبر داد.

سازمان بهداشت جهانی از شیوع انواع بیماری‌ها در «الحدیده» یمن خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه هشدارهای بین‌المللی درباره وضعیت «الحدیده» یمن ناشی از تداوم حملات ائتلاف سعودی- اماراتی و محاصره همه جانبه این منطقه، سازمان بهداشت جهانی بیانیه‌ای تازه در این باره صادر کرد.

بنا بر گزارش تازه این سازمان، اعلام موارد مشکوک به ابتلای افراد به بیماری وبا در «الحدیده» به بالاترین سطح خود رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرده که علاوه بر وبا، ۲۰۹ مورد ابتلا به دیفتری و ۲۵۲ مورد ابتلا به بیماری سرخک در الحدیده گزارش شده است.

به گفته یک مقام ارشد این سازمان، «تشدید درگیری‌ها در الحدیده، نه تنها مستقیما روی مبتلایان به انواع بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد بلکه بر ۷۰ درصد از ساکنان این منطقه را که برای نیازهای حیاتی خود از قبیل نیازهای بهداشتی و پزشکی به کمک‌های خارجی نیاز دارند، اثر می‌گذارد».

سازمان بهداشت جهانی، بندر الحدیده را «شاهراه حیاتی زندگی برای این شهر و کل استان‌های شمالی یمن» خوانده و به طرف‌های درگیر خواسته مانع از بازگشایی و فعالیت این بندر نشوند.

درخواست این سازمان و دیگر نهادهای امدادی در حالی مطرح شده که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی به منظور تحت کنترل درآوردن بندر الحدیده، حملات گسترده‌ای علیه یمنی‌ها به راه انداختند و به دنبال ناکامی در اشغال آن خودشان اعلام «تعلیق حملات» را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها