۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 609854

اسناد حساس مرتبط با نگهداری و کارکرد پهپادهای ام کیو ناین آمریکا اخیرا از سوی یک هکر رایانه‌ای به سرقت رفته و وی قصد دارد آن‌ها را به بالاترین پیشنهاد مطرح شده به فروش برساند.

سرقت اطلاعات حساس ارتش آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، شرکت «رکوردد فیوچر/ Recorded Future» که در زمینه تحلیل لحظه‌ای تهدیدات اطلاعاتی فعالیت می‌کند هشدار داد اسناد حساس مرتبط با نگهداری و کارکرد پهپادهای «ام کیو ناین/ MQ-۹» آمریکا اخیرا از سوی یک هکر رایانه‌ای به سرقت رفته و وی قصد دارد آن‌ها را به بالاترین پیشنهاد مطرح شده به فروش برساند.

به گفته گروه تحقیقاتی این شرکت، یک هکر موفق شده از یک مسیر که پیشتر افشا شده بود به رایانه‌های یک اسکادران نیروی هوایی آمریکا واقع در نوادا نفوذ کند و مقادیری از اسناد حساس این پایگاه را به سرقت ببرد که دفترچه‌های مربوط به چگونگی نگهداری پهپادهای MQ-۹ از مهمترین اسنادی هستند که این هکر توانسته به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

این هکر همچنین توانسته به اطلاعاتی نیز در زمینه تاکتیک‌های مقابله با وسایل دست‌ساز انفجاری، دفترچه نگهداری و کنترل تانک‌های آبرامز، دفترچه آموزش و حفظ جان خدمه و تاکتیک‌های تهاجمی تانک‌ها دسترسی پیدا کند.

گفته می‌شود این اطلاعات احتمالا از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یا مقام ارتش به سرقت رفته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها