۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 609855

تروریست های محاصره شده در محله های شهر درعا در جنوب سوریه به توافق با دولت این کشور تن دادند.

 تروریست ها در شهر درعا تسلیم شدند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چهارشنبه شب اعلام کرد که براساس اطلاعات اولیه، تروریست های حاضر در مناطق البلد، طریق السد، المخیم، سجنه، المنشیه و الصوامع با دمشق به توافق رسیدند.

براساس توافق، تروریست هایی که مایل هستند در شهر بمانند وضعیت خود را روشن و عادی می کنند و مخالفان مصالحه نیز از این مناطق خارج می شوند.

تروریست ها همچنین جنگ افزارهای سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل ارتش سوریه می دهند.

نظامیان سوری سه هفته پیش عملیاتی را از سه محور البستان، پدافند هوایی (حران) و صما الهنیدات علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کردند.

پس از آزادسازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان دمشق، اکنون همه نگاه ها متوجه استان جنوبی درعا شده که در مجاورت مرز اردن و بلندی های اشغالی جولان قرار دارد.

بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 101 کشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه حضور داشته اند، ولی در دستیابی به اهداف خود شکست خوردند و جز ویرانی و کشتار مردم بی دفاع، دستاوردی نداشتند.

گروه های تروریستی که از کشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریکا تامین مالی و نظامی می شوند به دلیل اهداف مختلف کشورهای حامی خود در بیشتر مواقع با یکدیگر درگیر می شوند و همچنین غیرنظامیان را هدف قرار می دهند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها