دولت ونزوئلا اخیراً از برنامه خود برای اجرای سیاست جدید سوخت در این کشور خبر داده است که به احتمال زیاد افزایش قیمت بنزین در این کشور بخشی از این سیاست خواهد بود.

خداحافظی مردم ونزوئلا با ارزان‌ترین بنزین جهان

به گزارش قدس آنلاین،با تداوم بحران اقتصادی در ونزوئلا نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور اعلام کرد قصد دارد سیاست جدید توزیع سوخت در این کشور اجرا کند. 

در حال حاضر ونزوئلا ارزان‌ترین بنزین جهان را به مردم خود عرضه می‌کند که اصلی‌ترین دلیل آن اختصاص یارانه دولتی بسیار بالا به قیمت سوخت در ونزوئلاست.

اوایل هفته جاری مادورو قول داد که با اجرای طرح جدید، بحران اقتصادی و تورم بسیار بالا در این کشور متوقف شود.

وی در گفت وگوی تلویزیونی خود به طور خاص به بالا بردن قیمت بنزین اشاره نکرد اما در نشست وی با اعضای کابینه که از تلویزیون ونزوئلا پخش شد این موضوع از طرف وی مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت: من متعهد به اجرای این طرح هستم و با سیاست جدید سوخت‌های هیدروکربنی ما به اندازه کافی پول و اسکناس در کشور خواهیم داشت تا بتوانیم برای هرچه که نیاز مردم است سرمایه‌گذاری کنیم. ما حتی پول برای ذخیره کردن نیز خواهیم داشت. البته مادورو نگفت که قیمت بنزین افزایش خواهد یافت اما وی هشدار داد که خودروهایی که در طرح سرشماری خودرو که در روز جمعه این هفته آغاز می‌شود شرکت نکنند دیگر مشمول دریافت بنزین یارانه‌ای نخواهند شد. 

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد تورم در ونزوئلا تا پایان سال جاری از یک میلیون درصد عبور خواهد کرد و این در حالیست که این کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفتی در جهان محسوب می‌شود اما درگیر بحران اقتصادی و اجتماعی است.

آلهاندرو ورنر طی گزارشی در صندوق بین‌المللی پول نوشت شرایط کنونی ونزوئلا شبیه به شرایط آلمان در سال ۱۹۲۳ و یا زیمباوه در دهه ۲۰۰۰ میلادی است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تولید ناخالص داخلی در ونزوئلا برای سومین سال متوالی در سال ۲۰۱۸ کاهش خواهد یافت که بخش قابل توجهی از آن ناشی از کاهش صادرات نفت و مشکلات جدی اقتصادی در این کشور است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها