قدس آنلاین: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از اولویتهای این نهاد، تبیین تعریف درست از اقتصاد فرهنگ و هنر است.

در اولویت بودن تبیین تعریف درست از اقتصاد فرهنگ و هنر

به گزارش قدس آنلاین جعفر مروارید در نشست شورای گفت و گوی دولت و تشکلهای فرهنگی و هنری خراسان رضوی افزود: باید به درستی تبیین کرد که مقصود از اقتصاد فرهنگ و هنر معیشت هنرمندان است یا چرخش اقتصادی فعالیت ها و تولیدات فرهنگی و هنری. در اولویت بودن تبیین تعریف درست از اقتصاد فرهنگ و هنر

وی گفت: برای تبیین معنای درست از اقتصاد فرهنگ و هنر از ایده های شرکت های دانش بنیان استقبال می کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: برنامه های وزارتخانه در حوزه فرهنگ و هنر، گفت و گو محور است و بر این اساس برش استانی این برنامه ها در خراسان رضوی نیز با محوریت طرح مساله در حوزه فرهنگ و هنر دنبال می شود.

وی زیارت را یکی از مهمترین مسائل فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد و گفت: بعد از چند سال هنوز بسته فرهنگی استان برای زائر و مجاور یکی است در حالی که باید برای هر قشر یک بسته فرهنگی جداگانه تهیه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: شورای اسلامی، ظرفیت های مشهد را با برند شهر گفت و گو معرفی و تبلیغ می کند و مدیریت اجتماعی این شهر نیز بر پایه گفت و گوست.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کمبود و افزایش قیمت کاغذ، چاپخانه ها، ناشران و اهالی مطبوعات را با مشکل مواجه کرده است.

علی مغانی افزود: شاید مشکلی در تامین کاغذ و تخصیص ارز به آن وجود نداشته باشد و کارخانه های داخلی بتوانند کاغذ مورد نیاز را تامین کنند اما مشکل در عدم مدیریت صحیح در این بخش است.

وی پیشنهاد کرد اتحادیه ناشران استان کاغذ را وارد کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد تا بتوان مشکل گرانی و کمبود کاغذ را در خراسان رضوی حل کرد. رئیس اتحادیه ناشران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مشکل اصلی در نبود مخاطب و کاهش کتابخوانی است و هیچ ستادی برای ترویج کتابخوانی در جامعه ایجاد نشده است. مهدی نصیرزاده افزود: حوزه نشر در خراسان رضوی همچنان دچار مشکل است حتی چاپ پرتیراژترین کتاب هم به ۵۰ نسخه نمی رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها