قدس انلاین : آیت الله مکارم شیرازی گفت: فرهنگ حوزوی باید در دانشگاه علوم اسلامی رضوی نهادینه شده و مباحث اخلاقی جزو متون اصلی قرار گیرد.

 آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: مسئولان دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید دقت کنند تا فرهنگ دانشگاهی که از غرب آمده بر این دانشگاه نفوذ نکند و بنده معتقدم فرهنگ حوزوی باید بر دانشگاه علوم اسلامی رضوی غلبه داشته باشد.

وی عملکرد دانشگاه علوم اسلامی رضوی را نسبت به دیگر دانشگاه‌های استان متفاوت دانست و گفت: مباحث اخلاقی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید جزو متون اصلی قرار بگیرد و توجه به این موضوع در این دانشگاه بسیار حائز اهمیت است. 

مرجع عالیقدر جهان تشیع  با اشاره به اینکه باید تربیت نیرو طبق فرهنگ اسلامی در دستور کار دانشگاه ها قرار بگیرد، افزود: همچنین نظم، پشتکار و خلوص نیت در بین طلاب باید نهادینه شود، چرا که این سه مسئله موجب پیشرفت طلاب می‌شود البته این کار دشوار است اما باید انجام شود.

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: بنده برای دانشگاه علوم اسلامی رضوی احترام خاصی قائل هستم چرا که منتسب به حضرت رضا (ع) است و علاوه بر آن علاقه بنده به شما دانشجویان، علاقه قلبی است و به نظر من کار شما دانشجویان در این دانشگاه بسیار اهمیت دارد بنابراین با پشتکار موجود به فعالیت‌های خود ادامه بدهید.

برچسب‌ها