وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خطر فرسایش هویت ملی، دینی و جمعی خبر داد و گفت: خطر این موضوع کمتر از فرسایش خاک نیست.

خطر فرسایش هویت جمعی ایرانیان کمتر از فرسایش خاک نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس‌آنلاین، سید عباس صالحی صبح امروز و در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی  در حوزه ایثار و شهادت  که با حضورمقامات  بنیاد شهید انقلاب اسلامی، خانواده شهید حسینی و جمعی از مدیران  مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار می شد با گرامیداشت ۱۷ مرداد، خبرنگاران را رشته حیاتی جامعه خواند و گفت: روز خبرنگار روز حیات تپنده جامعه است.

وی با اشاره به این که هویت یابی یکی از کارکردهای مختلفی است که رسانه‌ها تعریف می‌کنند، تصریح کرد:در واقع آن‌ها مایۀ شکل دهی جامعه هستند.

وی با بیان این که امروز در فضایی هستیم که خطر فرسایش هویت ملی، دینی و جمعی  مثل خانواده و ارتباط فامیلی و قومیتی قابل حس و دیدن است، افزود: این فرسایش‌ها که توسط  قدرت‌های استکباری و امپراتوری‌های رسانه‌ای آنها  ایجاد می‌شود، کم خطرتر از فرسایش خاک نیست چون اگر فرسایش خاک به ناباروری زمین می‌انجامد، فرسایش هویت به ناباروری باورهای انسانی منجر می شود.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه‌ها اگر می‌خواهند به کارکرد اجتماعی خود تعلق و تعهد داشته باشند باید این فرسایش ها را جدی‌تر بگیرند.

به با باور صالحی یکی از مواردی که می‌تواند موضوع یاد شده  را احیا کند فرهنگ احسان و نیکوکاری و از خودگذشتگی است.

وی با اشاره به این که مردم ما در فضای پرخطر و دشمنان پر خطر تر با  بهره گیری از این مفاهیم ایران را در اعصار مختلف حفظ کردند.

وی در همین زمینه ایثارگران دفاع مقدس را نماد های افتخار و زرین کشور خواند و گفت: تمدن و تاریخ اسلامی در کنار فرهنگ ایثار، نیکوکاری و از خود گذشتگی از یک بذر به یک درخت تناور تبدیل شده است.

* رسانه‌ها نسبت به بنیاد شهید کم‌لطفی می‌کنند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  هم از ضرورت نهادینه  کردن فرهنگ ایثار و شهادت سخن گفت و افزود: آنچه که باعث شده تا فرهنگ کشور ما باقی بماند، همان فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به این که گرد غربت بر جامعه ایثارگران نشسته است و همه موظفیم این غربت را از چهره‌هایشان بزداییم، تصریح کرد: در زمانی که دشمنان در حال پیاده‌ کردن برنامه ناامیدسازی در جامعه هستند ما رسالت سنگینی بر دوش داریم. در واقع در شرایط فعلی با توجه به هجمه شدید امریکا و اذنابش علیه ایران وظیفه داریم آرامش را در جامعه بوجود بیاوریم که البته این وظیفه بیشتر برعهده اصحاب رسانه است.

به گفته شهیدی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برعهده بنیاد شهید و خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

وی با تشکر از تمام کسانی که در حوزه  ایثار و شهادت تلاش کرده‌اند، گفت: با این وجود بر این باورم که گام‌هایی که تاکنون برای شهیدان، جانبازان و آزادگانمان برداشته شده است، کافی نیست.

شهیدی با اشاره به این که اخیراً در فضای مجازی و مقالات رسانه‌ای نسبت به بنیاد شهید کم لطفی‌هایی صورت می‌گیرد و جملاتی مطرح  می‌شود که  برای عزیزان ما در بنیاد، گران تمام می‌شود، به بحث طرح موضوع سهمیه ایثارگران در کنکور توسط مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بعضی‌ها می گویند با این روش افت تحصیلی خواهیم داشت اما ما این حرف را قبول نداریم.

وی از وجود ۹ هزار نخبه در جامعه ایثارگری خبر داد و گفت: ما در جامعه ایثارگران ۱۲۰۰ استاد دانشگاه، ۳۰ هزار دانشجوی ممتازداریم  به طوری که  از ۱۰۰ نفر اول کنکور سراسری در سال جاری ۲۲ نفر از جامعه ایثارگری حائز رتبه شدند.

وی در همین زمینه با اشاره به این که  در کنکور امسال فرزند یک جانباز حائز رتبه نخست رشته انسانی شده است، گفت: از خبرنگاران می‌خواهیم  جامعه ایثارگران  را یاری کنند.

در پایان این مراسم  از خانواده شهید حسینی و همچنین از نفرات برگزیده چهارمین جشنواره تجلیل از خبرنگاران و فعالان مجازی در حوزه ایثار و شهادت تقدیر شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها