علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس‌آنلاین» در واکنش به تصویب اجرای قوانین مسدود ساز تحریم‌های آمریکا از سوی اتحادیه اروپا، آن را نشانه آشکار شکاف بین آمریکا و اروپا دانست و گفت: تصمیماتی که آمریکایی‌ها از طریق ترامپ در حال اجرای آن هستند، موجب شده دولت‌های اروپایی برای مصاف با آمریکا انگیزه داشته باشند. بنابراین فعلاً سیاست پیشبرد برجام و همکاری با کشورهای اروپایی در دستور کار است تا ببینیم در آینده نتیجه تعامل به کجا خواهد رسید.

برجام هنوز به بن بست نرسیده است/ اقدامات ترامپ، عاملی برای مصاف اروپایی‌ها با آمریکا

علاءالدین بروجردی در مصاحبه با «قدس آنلاین» درباره اقدام اتحادیه اروپا در اجرایی کردن قوانین مسدودساز علیه تحریم‌های آمریکا در راستای حمایت از ایران، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اقدامات بعدی دولت آن، تحول مهمی در روابط بین کشورهای اروپایی با آمریکا رخ داده است. در واقع این بار اروپایی‌ها نه تنها در یک جبهه با آمریکا قرار نگرفته‌اند بلکه به رفتارهای دولت آمریکا و رئیس جمهور آن معترض هستند. تصویب قوانین مسدود ساز برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا که از ۱۵ مرداد مرحله اول بازگشت این تحریم‌ها اجرایی شد، می‌تواند نشانه آشکاری برای بیان شکاف بین اروپا و آمریکا باشد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آمریکای ترامپ با اقداماتی همچون وضع تعرفه‌های جدید و تغییر ساختارهای شناخته شده تجاری بین کشورها به جنگ تمام دولت‌های جهان از جمله چین، روسیه، آلمان و فرانسه رفته است. تصمیماتی که آمریکایی‌ها از طریق ترامپ در حال اجرای آن هستند، موجب شده دولت‌های اروپایی برای مصاف با آمریکا انگیزه داشته باشند و این موضوع در نهایت به نفع جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برجام و همکاری با اروپا در ادامه راه، افزود: در هر صورت هنوز ایران به بن بستی نرسیده که بخواهیم برجام را خاتمه دهیم و آنرا با اروپایی‌ها پیش نبریم. بنابراین فعلاً سیاست پیشبرد برجام و همکاری با کشورهای اروپایی در دستور کار است تا ببینیم در آینده نتیجه تعامل به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها