۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 613894

در پایان معاملات روز چهارشنبه، پس از این‌که داده‌های واردات چین نشان داد که رشد تقاضای نفت کاهش یافته است، قیمت‌های نفت ۳درصد سقوط کرد.

قیمت‌ نفت کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، در پایان معاملات روز چهارشنبه، پس از این‌که داده‌های واردات چین نشان داد که رشد تقاضا ی نفت کاهش یافته است، قیمت‌های نفت بیش از ۳ درصد سقوط کرد. داده‌های چین فشار زیادی به بازارهای سهام وارد کرد و علی‌رغم تداوم رشد سهام تکنولوژی، شاخص‌های مهم سهام افت کردند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت با سقوط سنگین ۲.۳۷ دلاری یا ۳.۱۷ درصدی، در ۷۲.۲۸ دلار بسته شد.

هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم با یک سقوط ۳.۲۲ درصدی، ۲.۲۳ دلار از قیمت خود را از دست داد تا در ۶۶.۹۴ دلار بسته شود. پایین‌ترین رکورد این شاخص در جلسه معاملاتی دیروز ۶۶.۳۲ دلار بود که کمترین قیمت از ۲۲ جون تا کنون است.

چین دیروز در اقدامی تلافی‌جویانه، تعرفه‌ای ۲۵ درصدی را بر ۱۶ میلیارد دلار از واردات آمریکا وضع کرد که شامل محصولات سوخت و فولاد، خودروسازی و تجهیزات پزشکی می‌شد.

بالا گرفتن جنگ تجاری بازارهای مالی جهان را به لرزه درآورده است. سرمایه‌گذاران می‌ترسند که کند شدن بالقوه رشد اقتصادی در دو اقتصاد بزرگ جهان، تقاضای نفت و کالاهای دیگر را کاهش دهد.

آبشیک کومار، تحلیل‌گر ارشد انرژی در اینترفکس لندن، می‌گوید: جنگ تجاری آمریکا و چین بدتر خواهد شد و با پیشرفت این وضعیت، تاثیر منفی آن بر بازارهای نفت به شکل تدریجی مشهود خواهد شد. در بازار چین، نفت خام و محصولات پالایشگاهی برای رقابتی بودن، قیمت خود را کاهش خواهند داد.

پس از ۲ ماه افت متوالی، واردات نفت خام چین در ماه جولای با افزایشی اندک به ۸.۴۸ میلیون بشکه در روز رسید، در حالی‌که سال گذشته میزان این واردات ۸.۱۸ میلیون بشکه در روز و در ماه جون هم ۸.۳۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

واردات ماه جولای سومین میزان پایین واردات ماهیانه‌ای است که تا به این‌جای امسال ثبت شده است.

اما داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بر خلاف آن‌چه قبلا توسط موسسه سوخت آمریکا منتشر شده بود، نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا تنها ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که از پیش‌بینی تحلیل‌گران (کاهش ۳.۳ میلیون بشکه) و مقدار اعلام شده توسط موسسه سوخت (کاهش ۶ میلیون بشکه)، بسیار کمتر بود. انتشار این داده‌ها هم بر قیمت‌ها فشار رو به پایین بیشتری وارد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها