قدس آنلاین-رئیس اداره محیط‌زیست خواف گفت: گربه پالاس از نایاب ترین گربه‌های وحشی جهان در منطقه شکار ممنوع خواف مشاهده شد.

مشاهده نایاب‌ترین گربه وحشی جهان در خواف

به گزارش روابط‌عمومی محیط‌زیست خراسان‌رضوی، سعید توانا اظهار داشت: این‌گونه با ارزش که برای دومین بار در حوزه شهرستان خواف در منطقه شکار ممنوع سده (تنگل سلامی) مشاهده و زنده‌گیری شده است از خانواده گربه سانان و از گونه‌های کمیاب و نادر است.

رئیس اداره محیط‌زیست خواف افزود: مشاهده دوباره این‌گونه ارزشمند جانوری در منطقه نشانگر آن است که منطقه زیستگاه مناسب برای حیات این‌گونه با ارزش به‌شمار می‌آید.

وی گفت: این‌گونه ارزشمند ماده با ۲۵۰۰گرم وزن  بدون کوچکترین آسیبی زنده‌گیری شد و با هدف بیومتری و سایر مراحل تحقیقاتی و نمونه‌برداری ژنتیکی آن برای ذخیره در بانک ژن بررسی شد.

توانا خاطرنشان کرد: گربه پالاس از نایاب‌ترین گربه‌های وحشی ایران و جهان به‌شمار می آید. این‌گونه از حیوانات شب فعال بسیار هوشیار و مشاهده آن بسیار دشوار است، گربه پالاس بزرگتر از گربه خانگی است و اصلی‌ترین مشخصه این گربه نقطه‌های سیاه رنگ روی پیشانی و گوش‌های گرد کوچکی که هر کدام با فاصله در گوشه‌ای از سر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها