قدس آنلاین: مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون افزون بر پنج هزار خانه شخصی در حوزه اسکان مسافر در سطح کلانشهر مشهد فعالیت دارند.

پنج هزارخانه شخصی در حوزه اسکان مسافر در مشهد فعالیت دارند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان افزود: از مجموع این تعداد واحد حدود 600 خانه شخصی با دریافت 'مجوز موقت فعالیت' به عنوان خانه مسافر دایر هستند. بقیه به صورت غیرمجاز در زمینه اسکان مسافران و ارائه خدمات اقامتی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ساماندهی و کنترل دقیق بر فعالیت خانه های شخصی فعال در حوزه اقامت مسافران بسیار مهم و مورد توجه ستاد تسهیلات خدمات سفر خراسان رضوی است. خانه های شخصی علاوه بر اینکه در ارائه خدمات تحت هیچگونه نظارتی قرار ندارند پرداخت عوارض و مالیات هم از سوی مالکان آنها صورت نمی گیرد که همه این موارد باید با برنامه ریزی مشخص و معین مدیریت شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: کمیته مقابله با دفاتر خدمات مسافرتی و اماکن غیرمجاز اقامتی در ستاد تسهیلات سفر استان تشکیل شده است.

وی افزود: در قالب این کمیته به دنبال آن هستیم که از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خانه مسافرهای دارای شرایط و ضوابط اقامتی به عنوان زیرمجموعه هتل آپارتمانها مجوز دریافت کنند. از این طریق علاوه بر کنترل و رعایت دائمی ضوابط، فعالیت خانه های شخصی کمرنگ خواهد شد.

فروزان گفت: از طرف دیگر نیز برخورد با خانه های شخصی مسافرپذیر با جدیت بیشتر و برنامه ریزی هدفمند انجام می شود.

خراسان رضوی با 1700 واحد تاسیسات گردشگری و اقامتی رتبه نخست کشور در این حوزه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها