قدس آنلاین، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۱ طرح اقتصادی اشتغالزا در روستاهای این استان اجرا و از محل آن ۴۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

۱۶۱ طرح اشتغالزا در روستاهای خراسان رضوی اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی همدمی نژاد افزود: این طرحها در راستای کمک به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت با شرایط آسان به واحدهای تولیدی و خدماتی در روستاها، نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با هدف ایجاد حداقل هشت هزار شغل جدید در خراسان رضوی با سقف اعتباری شش هزار میلیارد ریال اجرا شده اند.

وی ادامه داد: بقیه تسهیلات از طریق شناسایی کارآفرینان توسط فرمانداریها در صورت ارائه طرح اقتصادی مطلوب عرضه می شود تا میزان شغل مورد نظر تحقق یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: برای جلب و حمایت سرمایه گذاری در تولید روستایی تاکنون اقداماتی از جمله برقراری مشوقهای مالیاتی، بیمه ای، زیربنایی و تامین زیرساختهای سرمایه گذاری، ایجاد شرکتهای تعاونی و سهامی با رویکرد افزایش درآمد پایدار برای ساکنان روستاها در سطح این استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تاکنون ۸۸۲ طرح با اعتبار ۵۵۸ میلیارد ریال در روستاها و مناطق عشایری خراسان رضوی اجرا شده است.

همدمی نژاد افزود: همه دستگاههای اجرایی نسبت به شتاب در صدور مجوزهای لازم برای ایجاد و توسعه کسب و کار و نظارت دقیق بر اجرای عملیات و کمک به شبکه بانکی در جهت توزیع عادلانه منابع مالی موظف شدند.

وی همچنین جمع کل اعتبارات تخصیصی پارسال به دهیاریهای خراسان رضوی را دو هزار و ۲۰۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال و امسال ۱۹۴ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: اداره کل امور مالیاتی موظف شده توزیع اعتبارات دهیاریها را از محل مالیات بر ارزش افزوده شتاب دهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در چارچوب صدور مجوزهای ساختمانی به صورت الکترونیکی و ارتباط با نرم افزار موجود نیز تاکنون هفت هزار و ۴۸۰ پروانه ساختمانی برای دهیاریها به صورت الکترونیکی در مناطق روستایی صادر و ۱۳ هزار و ۳۰۰ پروژه روستایی در نرم افزار جامع دهیاریهای استان ثبت شده است.

وی گفت: تاکنون ۷۴۰ ساختمان دهیاری در خراسان رضوی به شبکه الکترونیکی دولت متصل و راه اندازی سامانه گردش مکاتبات روی این بستر برای همه دهیاریهای استان فراهم شده است. بر این اساس ۱۰ هزار عدد پروانه ساختمانی و ۴۵۰ هزار رویداد مالی در دهیاریهای خراسان رضوی به صورت الکترونیکی ثبت شده است.

همدمی نژاد اضافه کرد: خراسان رضوی با دو هزار و ۴۳۶ دهیاری بیشترین دهیاریها را در بین استانهای کشور دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در دو هزار و ۵۰۰ روستای این استان سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها