قدس آنلاین: مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد گفت: برای تامین برق شهر مشهد به هیچ عنوان مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

خاموشی های برق درمشهد تمام شده است/ دلیل خاموشی های اخیر ارسال برق به مناطق گرمسیری بود/مشهد از نظر کنترل از راه دور شبکه های توزیع برق در کشور سرآمد است

به گزارش قدس آنلاین ،علیرضا کاشی با حضور در تحریریه قدس آنلاین افزود: از شهروندان مشهدی کمال سپاسگزاری را داریم. در مشهد حدود یک میلیون و پانصد و پنجاه مشترک برق داریم. مطابق براورد، هر یک درجه بالا رفتن دما، ۱۵۰۰ مگاوات برق در سطح کشور افزایش پیدا می کند. با گرمای بسیار زیاد امسال، هیچ مشکلی برای تامین برق شهر مشهد پیش نیامد و این نشان دهنده همکاری بسیار خوب شهروندان است.

وی در مورد خاموشی های اخیر گفت: خاموشی برق به دو گونه است. خاموشی با برنامه مانند خاموشی هایی که از قبل زمانبندی آن اعلام می شود و بیشتر مربوط به تعمیرات شبکه است و خاموشی بدون برنامه که مثلا بدلیل حادثه و یک اتفاق در شبکه برق رسانی پیش می آید.

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد گفت: برای تامین برق شهر مشهد به هیچ عنوان مشکل و محدودیتی وجود ندارد. دلیل اصلی خاموشی های اخیر اینست که، با شدت یافتن گرمای هوا بخصوص در مناطق جنوبی کشور و مشکلات عدیده ای که برای هموطنانمان پیش آمد، از مرکز کنترل برق کشور دستورالعملی صادر شد که  تمام شرکتهای توزیع برق در سراسر ایران، مصرف برق خود را کم کرده تا برق حاصل از صرفه جویی به مناطق گرمسیری کشور ارسال شود. شرکت برق مشهد برای تامین برق مصرفی شهر هیچ محدودیت و کمبودی ندارد.

وی ادامه داد: باید گفت که مشهد تنها شهر کشور است که در آن خاموشی با برنامه نداریم. در مشهد، تعمیرات شبکه به صورت عملیات خط گرم و اصطلاحا هات لاین صورت می گیرد. یعنی تعمیراتی که در طول زمان برای شبکه بوجود می آید را بدون قطع برق و در حین اتصال شبکه انجام می دهیم. لذا از این نظر خاموشی نداریم

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد عنوان کرد: دیگر ویژگی شهر مشهد در زمینه توزیع برق به مشترکین، نسبت به دیگر نقاط کشور این است که تمام سطح شهر مشهد را به بیش از هزار نقطه تقسیم بندی کرده ایم و قادر هستیم از مرکز کنترل برق شهر، هر نقطه را مطابق برنامه زمانبدی کنترل و قطع و وصل آن را از راه دور تنظیم نماییم.

 وی افزود: مزیت این کار اینست که دیگر نیازی به ارسال ماموران شرکت برق به مناطق مختلف شهر نیست. چون این ترددها زمانبر و مشکل و همراه با هزینه است. ضمن اینکه ماموران مجبور هستند برق منطقه بزرگی را قطع نمایند تا از ترددهای بیشتر جلوگیری شود. اما در مشهد با سیستم اتوماسیون شبکه های توزیع ما قادر هستیم مناطق را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنیم و باعث می شود زمان خاموشی هر قسمت کمتر باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در دیگر کلانشهرهای کشور در تیرماه گذشته، قطعی برق به صورت ۲ ساعته و تقریبا هر روزه بوده است اما در مشهد قطعی به صورت نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه بوده و تقریبا هفته ای یکبار برای مشترکین خاموشی صورت می گرفت. این ویژگی منحصر به مشهد است و در این زمینه این اداره در تمام سطح کشور سرآمد است.

علیرضا کاشی گفت: در طرح قطعی برق مشترکین ما از قطع برق مراکز حساس شهر مانند حرم مطهر امام رضا (ع)، مراکز درمانی و بیمارستانها، بانک خون، شهرک های صنعتی و ... خودداری کرده و در این مراکز هیچ قطعی برقی در این ایام نداشتیم.

وی اعلام کرد: دیگر در تابستان امسال و در شهر مشهد قطع برق نخواهیم داشت، اما هنوز در کشور این طرح ادامه داشته و برق قطع می شود. عدم خاموشی در شهر بیشتر به این دلیل است که به خاطر کاهش دمای هوا، همکاری فوق العاده شهروندان، همکاری ادارات، هماهنگی استانداری و تغییر ساعت دستگاه های دولتی که فقط در همین مورد، روزی ۱۵ تا ۲۰ مگا وات به ما کمک میشد و این اقدامات باعث شد که مصرف برق شهر کاهش یافته و خاموشی ها تمام شود. در حال حاضر به قسمتهای جنوبی کشور برق رسانی هم داریم اما در مشهد قطعی برق نخواهیم داشت.

برچسب‌ها