ایلام- مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام گفت: هیچ مدیر مدرسه ای حق ندارد که از دانش آموزان و یا اولیای آنها برای ارائه کارنامه درخواست پول کند.

ممنوعیت اخذ وجه برای ارائه کارنامه دانش آموزان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسفندیار رستم زاد روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانههای استان ایلام با تبریک روز خبرنگار و با بیان اینکه در دنیای امروز رسانهها با توجه به اثر گذاری که بر جامعه دارند نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت کشور ایفا میکنند، بیان داشت: ایجاد امید و نشاط در مردم و جلوگیری از ترویج روحیه یأس و ناامیدی در بین احاد جامعه، مهمترین رسالت خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه رسالت مهم آموزش و پرورش تربیت نسل های آینده است و این ارگان آموزشی محور توسعه در کشور محسوب می شود، اظهارداشت: مهمترین هدف اجرای سند تحول بنیادین تبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی بوده که به تأیید مقام معظم رهبری و سران سه قوه رسیده و زمینه تربیت پذیری کودکان و نوجوانان را بر اساس اقتضائات فرهنگ غنی ایرانی و نیازهای امروز و فردای جامعه فراهم  میسازد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام با اشاره به اینکه هدف آموزش و پرورش از ارائه لباس فرم دانش آموزان، یکسان بودن پوشش آنان در محیط مدرسه است، افزود: چنانچه دانش آموزان برای تهیه لباس فرم مدارس مشکل مالی داشته باشند از سوی انجمن های اولیا و مربیان  مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

اسفندیار رستم زاد با بیان این مطلب که آموزش و پرورش استان از لحاظ پوشش تحصیلی جزو استان های اول تا پنجم کشور است و این  موضوع نشان از توجه این  نهاد به مقوله آموزش نسل آینده دارد، بیان داشت: این موضوع در کنار افزایش سطح کیفی آموزش در استان در کنکور امسال نمود داشته و ۷۱ نفر از دانش آموزان این استان در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه سه رقمی و زیر یک هزار شدهاند که ۲۱ نفر در رشته ریاضی، ۳۶ نفر رشته علوم تجربی و ۱۴ نفر نیز رشته علوم انسانی هستند.

وی با اشاره به جذب معلمان حق التدریسی در استان و لزوم اجرای آزمون علمی و مصاحبه برای این افراد، خاطرنشان ساخت: مجلس در راستای جذب معلمان حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوبه داشته و بر این اساس، این افراد از طریق آزمون، مصاحبه و گزینش جذب آموزش و پرورش میشود که سهم استان ایلام در این راستا ۸۰ نفر است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام به نقش مهم هدایت تحصیلی در آینده دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان استان بعد از اجرای طرح هدایت تحصیلی به سمت سایر رشته ها هدایت شده و این امر سبب  ایجاد توازن بین رشته های تحصیلی در استان شده است.

اسفندیار رستم زاد در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص دریافت وجه از دانش آموزان در قبال ارائه کارنامه، تأکید کرد: هیچ مدرسهای حق اخذ وجه از دانش آموزان و یا اولیای آنها در قبال ارائه کارنامه در پایان سال تحصیلی و یا ترم اول را ندارد و از اولیا دانش آموزان میخواهیم که در صورت مشاهده این موارد، سریعاً به آموزش و پرورش گزارش دهند تا با متخلفان به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به درخواست برخی معلمان و مربیان خصوصاً در سطح مدارس ابتدایی برای دریافت کادو از دانش آموزان، یادآور شد: شأن معلم بسیار بالاتر از آن است که از دانش آموزان و اولیای آنها تقاضای دریافت هدیه روز معلم کنند و قطعاً در سال تحصیلی آتی به تمامی مدارس و مقاطع مختلف بخشنامه زده تا از سوء استفاده برخی افراد در این خصوص جلوگیری شود.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها