صنعت گران شهرک صنعتی سپهر نظرآباد با بیان اینکه بخش اعظم ریشه مشکلات از تحریم ها و مشکلات ارزی کشور نیست، علت آن را مشکلات داخلی و ناهماهنگی بانک‌ها با ادارات می‌دانند.

مظلومترین قشر در ایران صنعتگران هستند/ مشکل تولید از داخل کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین روز دوشنبه گذشته جمعی از خبرنگاران بازدیدی از واحدهای صنعتی شهرک سپهر نظرآباد داشتند و از نزدیک درد دلها و گلایه‌های فعالان حوزه تولید را شنیدند.

برخی از این تولیدکنندگان گفت‌وگویی با خبرنگار ما داشتهاند و در خصوص موانع تولید مواردی را مطرح کرده‌اند که بخشهایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

مدیرعامل یک شرکت نان و شیرینی گفت: تولید نان‌های صنعتی، کیک و شیرینی از محصولات عمده ماست و تنها کارخانه‌ای در دنیا هستیم که ۶۰ قلم کالا را تولیدمی‌کنیم.

محمدرضا علیزاده با یادآوری اینکه تولیدات ما از آرد سبوسدار و ازکیفیت بالایی برخوردار است، افزود: کالای داخلی با کیفیت حتماً باید مورد حمایت قرار گرفته و استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی تماماً از سرمایه شخصی ایجاد شده است، گفت: دراین مدت قرار بود بانک ۸۰۰ میلیون تسهیلات به ما بدهد که با بلایی که سر ما آوردند ازدریافت وام پشیمان شدیم.

این مدیرواحد صنعتی درادامه گفت: نامه‌ای ازسوی صنعت و معدن به ما برای اخذ تسهیلات داده شد تا به بانک عامل مراجعه کنیم و تسهیلات ۳ میلیاردی را دریافت کنیم و با دادن درخواست به شعبه مربوطه درخواست ما مورد بررسی قرارگرفت.

این تولید کننده اضافه کرد: زمانی که هفت خان رستم را گذراندیم مدیر شعبه گفت، وام به شما تعلق نمی‌گیرد چراکه باید میزان فروش شما که ۷۳ میلیارد است، به بالای ۱۵۰ میلیارد برسد.

.

علیزاده با اشاره به اینکه رئیس بانک برای بازدید به واحد صنعتی ما مراجعه کرد تا ازنزدیک با روند تولید آشنا شود، افزود: در نهایت با وعده و وعید مبلغی به عنوان تسهیلات به ما تعلق گرفت، ما نیز با امید به این وام که مبلغ ۳ میلیارد تومان بود منتظر شدیم اما فقط ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از ۳ میلیارد تومان برای ما در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از این ۸۰۰ میلیون تومان هم بابت تصفیه وامهای دیگر که قبلا گرفته شده بود کسر کردند و در آخر ۱۰۰ میلیون تومان رابه ما دادند.

علیزاده خاطرنشان کرد: بنده ملک شخصی خود را فروختم تا بتوانم حقوق و مزایای شب عید کارکنان خود را پرداخت کنم.

این مدیر واحد صنعتی با بیان اینکه بانکها به نامه‌هایی که از اداره صنعت ومعدن برای گرفتن تسهیلات به واحدهای صنعتی ارائه می‌شود اهمیتی نمیدهند، گفت: بانکهای عامل هیچ توجهی به این نامه‌ها نمی‌کنند وتنها روند کار را جلوتر می‌اندازد و به هیچ وجه به درد یک تولیدکننده نمی‌خورد.

علیزاده در پایان گفت: درکشور ما تنها قشر آسیب پذیر و مظلوم صنعتگر است که متأسفانه بهایی به آن داده نمی‌شود و اگر از سرمایه‌گذاران حمایت شود اقتصاد کشور روند رو به رشد را خواهد داشت.

دو ماه انتظارترخیص مواد اولیه وارداتی از گمرک کشور

در ادامه به سراغ یک واحد صنعتی دیگر رفتیم و پای صحبتهای مقصود مسکین آذریان عضو هیئت رئیسه این واحد صنعتی نشستیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ سال از تأسیس کارخانهشان می گذرد، گفت: سه نسل این کارخانه را به دست گرفته و در حال فعالیت است.

این تولید کننده در ادامه افزود: زمینه فعالیت ما در ساخت تانکرهای سوخترسان فرودگاهی با ظرفیت ۴۵ هزار لیتر است همچنین در نصب و راهاندازی جایگاه سیانجی در اقصی نقاط کشور فعالیت داریم.

مسکین آذریان با اشاره به اینکه فعالیت این واحد صنعتی بیشتر برصنعت حمل و نقل جادهای و سوخترسانی متمرکز است، گفت: تانکرهای سوختی، ریفیولرهای هواپیمایی، کاربریهای خوردوهای سنگین مانند کمپرسور تریلر، قطعات و تجهیزات مورد استفاده آنها همچنین تجهیزات جایگاههای سوخت گاز طبیعی فشرده از تخصص این گروه صنعتی است.

وی با اشاره به مشکل ارزی و تحریمی درکشور، گفت: مشکل تحریمها از داخل کشور نشأت میگیرد چراکه دوماه است مواد اولیه راوارد کرده ایم اما گمرک کالای ما را ترخیص نمیکند و خسارت ناشی از تأخیر تحویل می دهیم.

این تولید کننده در پایان گفت: تا به حال با شرایط موجود سعی کرده ایم تعدیل نیرونداشته باشیم و سال گذشته با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون از هزینه شخصی نیروهای انسانی را نگاه داشتیم وامیدوار هستیم تا تعداد ۵۰۰ نفر نیز دیگر به این مجموعه اضافه کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها