۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 615306

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی تلاش می کند تا خود را مسلط بر اوضاع نشان دهد که پرونده قطور تخلفات و فساد مالی وی و همسرش تبدیل به پاشنه آشیل او شده است.

 هزارگان فسادهای نتانیاهو

به گزارش قدس آنلاین، پلیس رژیم صهیونیستی روز جمعه طی بیانیه ای اعلام کرد که از نتانیاهو در مقر اقامتش در قدس غربی اشغالی بازجویی کرده و این بازجویی در راستای بررسی یکی از پرونده های فساد مرتبط با نخست وزیر اسرائیل است.
بر اساس این بیانیه، بازجویی با حضور دادستان کل رژیم صهیونیستی و با موافقت مشاور قضایی این رژیم انجام پذیرفته است. پلیس از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.
رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این بازجویی 4 ساعته در ارتباط با پرونده معروف به «پرونده 4000» یا «پرونده بِیزِک» است که این پرونده فساد، چهارمین موردی است که نتانیاهو مظنون به شراکت در آن است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این پرونده متهم است که به «شائول الویچ» مالک شرکت «بِیزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده است تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او حمایت رسانه ای داشته باشد.
تحقیقات در مورد پرونده 4000 از سال 2017 میلادی (1396) آغاز شد. در ابتدای سال 2018 (زمستان سال پیش) پلیس رژیم صهیونیستی در جریان این پرونده، «نیر حیفیتز» سخنگوی خانواده نتانیاهو، «شلومو ویلبر» مدیر وزارت اطلاع رسانی این رژیم، شائول ایلوویچ و دو تن از افراد خانواده او و مدیران بلندپایه شرکت بیزک را بازداشت و مورد بازجویی قرار داده بود.
«اویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی، به اتهام فساد مالی و گرفتن رشوه برای پوشش رسانه ای مثبت عملکرد بنیامین نتانیاهو، کلاهبرداری و سوء استفاده از اموال عمومی حکم بازداشت و تحقیق از این افراد را صادر کرده بود.
همچنین در جریان این پرونده از «ساره نتانیاهو» (59 ساله) همسر بنیامین نتانیاهو نیز به همراه یک مسئول شرکت «بیزک» و یک مسئول سابق دولت و از نزدیکان نتانیاهو در مرکز پلیس بازجویی شد.

*نتانیاهو، گرفتار در باتلاق پرونده های فساد
پرونده های دیگری که نتانیاهو در آن گرفتار است و به گفته برخی رسانه های صهیونیستی تا کنون 12 بار در مورد آنها از او پرسش و بازجویی شده، پرونده هایی است که در افواه عمومی و رسانه ها به «پرونده 1000» ، «پرونده 2000» و «پرونده 3000» معروف شده است. علاوه بر این وی در پرونده فساد مالی همسرش نیز مورد بازجویی قرار گرفته است.
بر اساس اعلام پلیس رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در پرونده موسوم به 1000، رشوه هایی به عنوان هدیه از سرمایه داران دریافت کرده است که مبلغ آن به حدود 300 هزار دلار می رسد.
در پرونده 2000 نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم است که با «ارنون موزس» ناشر روزنامه میانه رو و معروف «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی توافق کرده که اخبار مثبتی از او در این روزنامه کار شود و در عوض هم دولت رژیم جعلی اسرائیل، رقیب این روزنامه یعنی «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد.
پرونده بعدی موسوم به 3000 نیز مربوط به خرید سه زیر دریایی آلمانی توسط رژیم صهیونیستی است که در سال 2016 (1395) جنجالی شد.
در این پرونده که «ایریل مارگالیت» از مخالفان نتانیاهو و عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به شدت پیگیر آن است، اعمال نفوذ احتمالی نتانیاهو مورد بررسی قرار می گیرد، چرا که مشخص شد وکیل خصوصی او عضو هیئت مدیره شرکت آلمانی بوده که سازنده این زیر دریایی ها است.
برخی ناظران سیاسی، این پرونده را خطرناک ترین پرونده ای می دانند که نتانیاهو با آنها دست به گریبان است، چرا که مساله مرتبط با امنیت ملی اسرائیل و بودجه جنگی رژیم اشغالگر قدس می شود.
«آوی گابی» رهبر اپوزیسیون موسوم به حزب اتحادیه صهیونیست در اظهار نظری گفته بود که اگر نقش نتانیاهو به عنوان مظنون پرونده فساد خرید چند میلیارد شیکلی کشتی و زیردریایی از شرکت تولید کننده آلمانی محرز شود، او باید استعفا کند.
«ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفته بود که نفس های نتانیاهو به شماره افتاده و در انتخابات آتی کسی به او رای نخواهد داد.
در کنار این پرونده ها که فساد شخص نتانیاهو در آن ها بررسی می شود، پرونده های دیگری نیز وجود دارد که نزدیکان او متهمان شماره یک آن هستند، از جمله پرونده ساره نتانیاهو همسر او در «فساد» و «سوء استفاده از منابع مالی دولتی» رژیم صهیونیستی.
ساره نتانیاهو در آن پرونده به صرف 350 هزار شیکل (تقریبا 100 هزار دلار) از اموال دولتی برای سفارش غذا از رستوران های گران قیمت طی سه سال متهم شده است، در حالی که اقامتگاه نخست ‌وزیری، آشپز رسمی دارد و تهیه غذا از هر مکانی به دلایلی امنیتی و تشریفاتی برای آنها ممنوع است.
وی همچنین متهم است که رئیس کارکنان دفتر نخست وزیری را مجبور به فاکتورسازی با عنوان هزینه های اقامتگاه رسمی نخست وزیر کرده است؛ از حساب اقامتگاه رسمی نخست ‌وزیری، برای اداره و تعمیرات خانه‌های شخصی خود سوء استفاده کرده؛ یا با بودجه حکومتی برای پدرش پرستار خصوصی استخدام کرده و با استفاده از جایگاهش، افرادی را با حقوق های نامتعارف به کار گرفته است.
در کنار این پرونده پلیس رژیم صهیونیستی اتهام جدیدی را متوجه بنیامین نتانیاهو دانست و پرونده ای جدید برای او گشود مبنی بر اینکه به یک قاضی پیشنهاد داده تا در قبال رها کردن همسرش از اتهام فساد مالی، جایگاه او ارتقا یابد.

**از رد کردن اتهامات تا اعتراض های گسترده در سرزمین های اشغالی
در پی آشکار شدن پرونده های فساد مالی نتانیاهو، در زمستان سال گذشته، برای چند هفته، هزاران شهرک نشین صهیونیست علیه فساد نتانیاهو در مقابل خانه او یا میدان های تل آویو تظاهرات کردند.
معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن ها نوشته شده بود «خداحافظ نتانیاهو»، «جرم نخست وزیر» و «فاسدان بروید»، خواستار استعفای وی بودند و از دادستانی رژیم صهیونیستی می خواستند تا در روند رسیدگی به اتهام های نتانیاهو تسریع کند.
اما بنیامین نتانیاهو که نخست وزیری او در سال 2019 پایان می یابد، این ادعاها را دروغ دانست و هدف آن ها سرنگونی خود عنوان کرد.
وی گفته است: در تمام دوران زندگیم تلاش کردم تا امنیت اسرائیل را تامین کنم و دستگاه قضایی پس از بررسی نتایج تحقیقات پلیس در خواهد یافت که همه توصیه های پلیس دروغ است.
نتانیاهو در خصوص پرونده 2000 معتقد بود که 43 تن از اعضای کنست به نفع 'آرنون موزس' صاحب امتیاز روزنامه 'یدیعوت آحرنوت' عمل کردند و اتهام دریافت رشوه علیه او بازی است. او در تابستان سال 96 فقط به یکی از پرونده ها اعتراف کرده و گفته بود که در ماجرای پرونده «آرنو میمران» تاجر فرانسوی که به اتهام تخلف مالیاتی به تحمل هشت سال زندان محکوم شده، پول گرفته است.
او بارها مخالفان دولتش را متهم کرده که در فضاسازی ها علیه او شرکت دارند تا او از سمتش استعفا دهد اما او قصد دارد با قدرت در جایگاهش بماند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها