سومین جشنواره مجسمه‌های شنی لنگرود، شهریورماه امسال با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در این شهرستان ساحلی استان گیلان برگزار می‌شود.

سومین جشنواره مجسمه‌های شنی لنگرود برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سهراب مقدسی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مجسمه‌های شنی به میزبانی لنگرود، اظهار کرد: ارتقای سطح کیفی فرهنگ بصری خصوصاً در زمینه مجسمه‌سازی، کشف استعدادهای خاموش در زمینه مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی از اهداف این جشنواره است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود افزود: معرفی شهرستان لنگرود بعنوان یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور و جذب گردشگران خوش ذوق داخلی و خارجی، پاسداشت ساحل دریا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مصداق‌های محیط زیست و اشاعه فرهنگ پاک نگه‌داشتن دریا جهت استفاده عمومی از این نعمت خدادادی از دیگر اهداف برگزاری سومین جشنواره مجسمه‌های شنی لنگرود است.

وی با اشاره به داوری آثار توسط اساتید برجسته هنرهای تجسمی کشور، تصریح کرد: حسین طوسی، محمد ذبیح‌الله و عباس مجیدی، هیئت داوران این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

مقدسی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال طرح برای شرکت در این جشنواره، سی‌ام مردادماه جاری است، گفت: تعداد اعضای تیم شرکت‌کننده در جشنواره نباید بیش از دو نفر باشد و مسئولیت تمامی بخش‌ها از جمله ثبت‌نام، پذیرش و اخذ جایزه تنها به عهده یک نفر به‌عنوان سرگروه می‌باشد.

وی، جوایز بخش حرفه‌ای این جشنواره را برای نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ سی، بیست و دو میلیون ریال عنوان کرد و افزود: همچنین جایزه ١٥ میلیون ریالی به فرد شایسته تقدیر در بخش حرفه‌ای به انتخاب هیئت داوران اهدا می‌شود و در بخش غیر حرفه‌ای نیز به ١٠ نفر برگزیده هر کدام یک میلیون ریال اهدا خواهد شد.

این مسئول در پایان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره مجسمه‌های شنی لنگرود در روزهای هشتم و نهم شهریورماه ٩٧، اضافه کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نموده و یا با شماره تلفن‌های ٠١٣٤٢٥٢٣١٠٠ و ٠٩١١٨١٠٣١٧٠ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها