همدان- مدیرکل استاندارد همدان از پلمب یک‌هزار و ۷۰۰ دستگاه توزین غیر استاندارد واحدهای صنفی استان خبر داد و گفت: شهرداری‌ها در حوزه تأمین ایمنی وسایل ورزشی پارک‌های نواری و حاشیه‌ای همکاری لازم را ندارند.

پلمب ۱۷۰۰ دستگاه توزین در واحد صنفی غیر استاندارد
قدس آنلاین- همدان؛ محمد مددی  مدیرکل استاندارد همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سمن‌ها و تشکل‌های خصوصی استانداردسازی در حوزه ارتقای کیفیت فعال‌ شده‌اند و استان همدان نیز در بحث برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری پیشتاز است.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی در راستای وظایف حاکمیتی سازمان استاندارد است افزود: در همین زمینه امسال به‌ صورت ویژه بحث ارتقای کیفیت و استانداردسازی در حوزه صادرات و واردات و تولید داخل مدنظر قرار گرفت و بسته‌های حمایتی در این زمینه تعریف شد.
مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: تدوین، تجدیدنظر و بازنگری استانداردهای ملی در سطح استان مدنظر است تا اثربخشی و تأثیرگذاری مستقیمی بر ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل و حضور آن‌ها در بازارهای داخلی و خارجی محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا با استفاده از فناوری روز، نخبگان و ذی‌نفعان در سطح استان از شهریور سال قبل تا امروز ۴۰ استاندارد ملی به‌ عنوان شناسنامه و شرح کلی کالا و خدمات تدوین شد.
مددی یادآور شد: استاندارد ملی از سال‌های گذشته وجود داشته که بیش از ۱۰ سال از تدوین و تجدید نظر آن‌ها سپری‌ شده بود و مورد بازنگری قرار گرفتند چنانکه استاندارد سیب‌زمینی و یا سفال در این زمینه قابل اشاره است.
وی در مورد صدور یا تمدید کاربرد نشان استاندارد اجباری تصریح کرد: ۷۸ پروانه کاربرد نشان استاندارد طی این مدت در استان صادر شد.
ارائه ۹ هزار و ۴۰۰ نفساعت آموزش به مدیران کنترل کیفیت در مقطع زمانی موردنظر و انجام یکهزار و ۲۰۰ بازرسی از واحدهای تولیدی و اخذ نمونه استاندارد ملی و کیفی از دیگر مواردی بود که از سوی مدیرکل استاندارد استان ارائه شد.
وی با اشاره به انجام ۱۰ هزار بازرسی از شبکه توزیع طی یک سال و ۳۵۰ مورد نمونه‌برداری در این زمینه گف: در بحث اوزان و مقیاس‌ها ضمن تأکید بر درج نشان‌واره‌ی کالیبراسیون و کد رهگیری، سازمان بازرسی‌هایی از واحدهای صنفی انجام می‌دهد که در این زمینه یک‌هزار و ۷۶۱ دستگاه توزین سبک پلمب‌ شد.
به گفته مددی، در بحث اوزان ثابت (باسکول همکف و جاده‌ای) ۲۶۵ دستگاه توزین ثابت کالیبراسیون شد و در زمینه اوزان سبک خدماتی یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه توزین کالیبره شده است.
وی از اخذ ۶۲ نمونه از مراکز توزیع و کارگاه‌های فلزات گران‌بها و در دست اقدام بودن ۵۰ برنامه تدوین استاندارد خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه آثار هنری که قرار بود هفته دولت برگزار شود به سبب تقارن با رویداد ۲۰۱۸ به دهه پایانی شهریورماه موکول شد.
مدیرکل استاندارد استان همدان در بخش دیگری از بازرسی ۲ هزار و ۳۵۸ نازل سوخت و اخذ آزمون از ۴۰ آسانسور مراکز دولتی و درمانی خبر داد و افزود: در حوزه شهربازی و تله‌کابین مشکل خاصی وجود ندارد و فرایندهای استاندارد و ایمنی در حال انجام است اما در مورد وسایل ورزشی پارک‌های نواری و حاشیه‌ای متأسفانه شهرداری‌ها همکاری لازم را ندارند.
منبع: فارس
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.