چابهار- در نشست مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مدیر عامل عمران و توسعه اقتصادی آستان قدس رضوی مطرح شد: سرمایه گذاری آستان قدس رضوی و ورود بخش خصوصی به مثابه اطمینان از توسعه و ثبات بندر چابهار

 سرمایه گذاری آستان قدس به مثابه اطمینان از توسعه و ثبات بندر چابهار

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشست با مدیر عامل عمران و توسعه اقتصادی آستان قدس رضوی ضمن تأکید بر نقش بندر چابهار در ارتقاء جایگاه تجارت دریایی کشور؛ بهره گیری از فرصت‌ها و قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار را عامل ایجاد جذابیت، تحرک و توسعه محور شرق و شکوفایی اقتصادی کشور خواند.

بهروز آقایی در این نشست ضمن تشریح فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری ویژه بندر چابهار افزود: بندر چابهار فرصتی بی نظیر به واسطه برخورداری از موقعیت ترانزیتی، واردات، صادرات و صادرات مجدد کالا است.

آقایی ضمن تشریح فرصتهای بیشمار سرمایه گذاری در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، این بندر را، بندری بدون محدودیت با موقعیت ممتاز جغرافیایی و منطقه ای معرفی نمود.

وی افزود: واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب و برخورداری از زیرساخت مناسب جهت حمل و نقل دریایی و همچنین مبادلات گسترده تجاری کشورهای هندوستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه و CIS ، بندر چابهار را دارای امتیازات ویژه نموده که سرمایه گذاری و حضور صاحبان کالا را در این بندر اقیانوسی توجیه پذیر می نماید.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت تخصیص ۲۰ درصد کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار تصریح کرد: فعال سازی بندر شهید بهشتی چابهار و تکمیل روند پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان و احیاء محور شرق با اختصاص تخلیه کالای سهم استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، رضوی و خراسان شمالی به بندر چابهار تحقق خواهد یافت که این پروژه با ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی نظیر آستان قدس رضوی میسر خواهد شد.

آقایی در پایان گفت: بندر چابهار آمادگی همکاری همه جانبه با تجار، صاحبان کالا و بخشهای خصوصی را داشته و شماری از فرصتهای سرمایه گذاری در بندر چابهار را اینگونه تشریح نمود.

- مشارکت در ساخت، تجهیز و اپراتوری فازهای ۲ تا ۵ بندر شهید بهشتی با تضمین ترافیک کالا و کشتی

- احداث اسکله و ترمینال نفتی و پتروشیمی و گالری خطوط لوله انتقال

- احداث کارخانجات فرآوری کالا از قبیل کارخانه های تولید خوراک دام، تصفیه شکر، روغن کشی، تصفیه روغن و بسته بندی مواد غذایی

- احداث انبارهای مکانیزه کالا

- احداث انبار کالای فله و عمومی

- ساخت انبار مکانیزه و سیلوی نگهداری غلات

- ساخت مخازن نگهداری روغن خام و روغن صنعتی

- احداث تأسیسات و مخازن خدمات سوخت رسانی به کشتی ها (بانکرینگ)

انتهای پیام/

برچسب‌ها