وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر لزوم اقدام اروپا در واکنش به سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد.

ماس: نباید در برابر تحریم‌های آمریکا بهت‌زده رفتار کنیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان بار دیگر از سیاست‌های اقتصادی آمریکا انتقاد کرد.

وی در گفت‌وگو با نسخه روز یکشنبه روزنامه «بیلد» آلمان گفت: «ما نباید دربرابر تحریم‌ها و تعرفه‌های آمریکا میخکوب و بهت‌زده بنشینیم. ما باید از منافع خودمان دفاع کنیم. این موضوع فقط به ۸۰ میلیون آلمانی مربوط نمی‌شود. بلکه شامل اروپا و ۵۰۰ میلیون نفری می‌شود که در این قاره زندگی می‌کنند.»

وزیر خارجه آلمان که از منتقدان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود، چندی پیش هم در همایشی با حضور سفیران کشورش  با اشاره به خروج  آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و تحریم‌های آمریکا، گفته بود که برلین قصد دارد به شرکت‌های آلمانی که بخواهند در ایران باقی بمانند کمک کند.

ماس در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که آلمان باید با نژادپرستی مبارزه و از دموکراسی محافظت کند. او همچنین درباره بیگانه‌ستیزی و نژادپرستی در کشورش هشدار داده است.

وزیر خارجه آلمان در این مورد گفت: «متاسفانه یک راحت‌طلبی در جامعه ما گسترش داشته است که باید بر آن غلبه کنیم ما باید از روی مبل بلند شویم و حرف بزنیم. دوران این کمای فکری باید پایان یابد.ما نیازی نمی‌دیدیم که با آن مبارزه کنیم و گاهی حتی اجازه دادیم این اقدامات صورت بگیرند. اگر امروزه در خیابان‌های ما سلام هیتلری دیده شود، ننگی برای کشور ما خواهد بود.»

این مقام آلمانی افزود: «ما باید در برابر راست‌گرایان افراطی بایستیم.نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم. ما باید از نازی‌ها و یهودستیزها روی خود را برگردانیم. تنها در این صورت است که اعتبار آلمان به دست جنایتکاران بیگانه‌هراسان از بین نمی‌رود.»

این موضع‌گیری ماس در پی ناآرامی‌های اخیر در شهر کمنیتس در اعتراض به حضور پناهجویان صورت گرفت.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها