رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: نمایندگان کمیسیون امنیت ملی در خصوص لایحه CFT حق شرط‌هایی را اعلام و بر نظر خود اصرار دارند.

کمیسیون امنیت ملی بر نظر قبلی مبنی بر تصویب لایحه CFT با حق شرط‌ها اصرار دارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص لوایح مربوط به FATF و آخرین وضعیت آن‌ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون‌های مربوطه نظر نهایی خود در رابطه با این لوایح را اعلام کرده‌اند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در خصوص لایحه CFT حق شرط‌هایی را اعلام و بر نظر خود اصرار داریم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در همین راستا به نمایندگان کمیسیون امنیت ملی اعلام شد که لایحه CFT مجدد در دستور کار قرار گیرد، اما اعضای کمیسیون متذکر شدند که قبلا نظرشان را مطرح کردند لذا به هیئت رئیسه اعلام شد که کمیسیون همان نظر قبلی مبنی بر تصویب لایحه با حق شرط‌ها را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: کمیسیون امنیت و سیاست خارجی در رابطه با CFT واقع بینانه و در راستای منافع ملی موضوع را بررسی کرد. در این خصوص هم بهتر است که توپ را در زمین رهبری نیندازیم، زیرا نمایندگان در موقعیتی هستند که می‌توانند تصمیم در مورد رد یا تایید لوایح بگیرند و هر اقدامی را می‌توانند در مجلس صورت دهند.

طبق گزراش خانه ملت، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در مورد لوایح سه گانه مرتبط با FATF اگر اختلاف نظری وجود دارد، باید نشست‌های مشترک برگزار و موارد اختلافی حل شود. به همین منظور در تلاشیم تا نظرات همه طرف‌های موثر لوایح سه گانه دیده و شنیده شود. 

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب‌ها