سید محمد جواد ابطحی اظهار داشت: وزیری که انرژی و انگیزه لازم را ندارد و یا مدیر کل و استانداری که پا به سن گذاشته نمی‌تواند در جنگ اقتصادی از تمام ظرفیت و توان استفاده کند. متأسفانه محافظه کاری دولت و گرایشی که به استفاده از بازنشستگان و سالخوردگان دارد بی‌نظیر است و دولتی را سراغ نداریم که تا این حد میانگین سنی وزرای کابینه اش بالا باشد. امیدواریم با قانون جدید ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان راه برای جوانگرایی و چابک سازی دولت باز شود.

پوست اندازی دولت با اجرایی شدن قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان/ برخی از وزرا و معاونین دولتی از بی‌حالی در جلسات خوابند

سید محمد جواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره لزوم جوانگرایی در دولت و اجرایی شدن هر چه سریعتر قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در راستای چابک سازی دولت، گفت: گرچه شورای نگهبان در طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نسبت به حوزه نیروهای مسلح ایراداتی داشت اما خوشبختانه این قانون اصلاح و تأیید شد و باید هرچه سریعتر از سوی دولت اجرایی شود. ما معتقدیم اگر این قانون به اجرا دربیاید دولت به نوعی پوست اندازی خواهد داشت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه نشان داده اگر به جوانان متعهد و متخصص اعتماد شود راحت‌تر می‌توان از سد مشکلات کنونی عبور کرد. متأسفانه وزیری که انرژی و انگیزه لازم را ندارد و یا مدیر کل و استانداری که پا به سن گذاشته نمی‌تواند در جنگ اقتصادی از تمام ظرفیت و توان استفاده کند و پیروز باشد، چنانچه ما شاهدیم برخی از وزرا یا حتی معاونین آنها  پیش ما اعتراف کردند که در جلسات تخصصی از خستگی و بی‌حالی خوابشان برده است. در چنین شرایطی واضح است که چنین مسئولانی نمی‌توانند تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات جامعه را داشته باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: اصرار ما در مجلس شورای اسلامی این است که سریعاً قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در نهادهای دولتی و اجرایی به کار گرفته شود و بدون شک مجلس نیز نظارت می‌کند تا تمام کسانی که مشمول این طرح هستند بازنشسته شوند.

ابطحی همچنین گفت: کشور ظرفیت زیادی برای بهره گیری از جوانان جهادی و متخصص دارد و در عرصه کنونی که شرایط سیاسی و اقتصادی ایجاب می‌کند که سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان به روز باشد باید از چنین ظرفیت به خوبی استفاده کرد. رهبری با اقدام عملی خود بارها نشان داده‌اند که اگر بر جوانگرایی تأکید دارند خودشان به آن عمل می‌کنند تا دیگران هم آنرا الگوی سیاست‌های مدیریتی خود قرار بدهند. چنانچه می‌توان در این زمینه به افرادی چون حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد که جزو مسئولان جوانی است که توسط رهبری به این سمت منصوب شدند.

وی بیان کرد: متأسفانه محافظه کاری دولت و گرایشی که به استفاده از بازنشستگان و سالخوردگان دارد بی‌نظیر است و دولتی را سراغ نداریم که تا این حد میانگین سنی وزرای کابینه اش بالا باشد. امیدواریم با قانون جدید راه برای جوانگرایی و چابکی دولت باز شود. البته دولت عنوان می‌کند برای تغییر برخی افراد کابینه مقامات محذوریت و موانعی دارد و زمانی که از دولتی‌ها می‌پرسیم چرا از برخی سالخوردگان در کابینه استفاده می‌شود، عنوان می‌کنند این افراد به دولت تحمیل شده‌اند و یا برخی جناح‌ها و طیف‌های سیاسی  قبل از روی کار آمدن دولت برای تصدی چنین پست‌هایی لابی کرده‌اند و آقای روحانی نمی‌تواند این افراد را کنار بگذارد. البته مجلس با استیضاح و سوال کمک می‌کند چهره‌های جوان و کارآمدتری معرفی شوند.

ابطحی افزود: از سوی دیگر اینکه فرزندان و نزدیکان مسئولان بدون شایستگی و بدون رعایت ضوابط و صرف توصیه به پست و جایگاه مدیریتی راه می‌یابند محل اشکال است و مردم این را نمی‌پذیرند. مردم قبول نمی‌کنند فرزندان مسئولین تنها به دلیل سفارش و رانت بتوانند در مناصب احرایی و دولتی حساس مشغول به کار باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها