گیلان- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: استان گیلان به دلیل گردشگر پذیربودن و همچنین باتوجه به اینکه از استان‌های مرزی محسوب می‌شود، می‌تواند علاوه بر گردشگری استان در حوزه توریست‌درمانی نیز خدمات خوبی ارائه کند.

"توریست درمانی" گیلان باید توسعه پیدا کند/تعهد دولت بر اتمام "مسکن مهر" به عنوان یک میثاق ملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در خصوص وضعیت مسکن مهر استان گفت:به نظرم تفکر مسکن مهر خوب بوده، اما روشهای نامناسب نظیر انتخاب جانمایی نامناسب داشته که هنوز هم درگیر این موضوع هستیم آسیب‌هایی به این طرح وارد کرد. به هر ترتیب طرحی بنا شده که ما هم باید آن را تکمیل می‌کردیم. دولت هم متعهد شده به عنوان یک میثاق ملی انجام گیرد.

وی افزود:در استان گیلان از مجموع ۷۴هزار و ۱۹ واحد مسکن مهر در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، تاکنون ۶۳هزار و ۱۳۵ واحد با دارا بودن تمامی خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل شده است. از مجموع واحد های مسکن مهر افزون بر ۱۰ هزار واحد باقیمانده که حدود ۴ هزار واحد آن دارای متقاضی است و از این تعداد ۳هزار و ۳۶۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۷۰۸ واحد درشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.

خاوری در خصوص اقدامات دولت در راستای ساماندهی سکونت‌های غیر رسمی، طرح "بازآفرینی شهری" که امسال کلید خورده است، ادامه داد:همه شهرهای ما سکونتگاه داشتند، در کشور نزدیک به ۲۵ درصد مردم در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می‌کنند. در قبل از این دولت نگاه فقط بر احیای بافت فرسوده بوده که مفهوم بازآفرینی تعریف نشده بود. رویکرد این دولت است که بافت فرسوده یکی از ارکان بازآفرینی است، هدف احیای بافت فرسوده ارتقای کمیت زندگی بوده ولی اکنون در بازآفرینی هدف افزایش کیفیت زندگی مردم است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: بازآفرینی در چهار مقوله "ارتقای سکونتگاه ها"، " بافت فرسوده"، " پروژه‌های تاریخی" و "میراثی" انجام می‌شود؛ دولت درصدد است که امکانات رفاهی، اجتماعی و ورزشی را به بخش هایی از شهر ببرد که فاقد امکانات اولیه است .

خاوری تصریح کرد: محور فومن به سراوان از دیگر محورهایی است که در قطعات مختلف و فاز به فاز تعریف شده و توسط راه و شهرسازی در حال اجراست، همچنین محور سراوان به سیاهکل به لاهیجان که پر حجم است و با درک درست در دولت تدبیر و امید ۱۸ کیلومتر از آن انجام شده و ۴.۵ کیلومتر آن در دست اقدام است. اگر تأمین اعتبار صورت گیرد تا ۶ ماه آتی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه دیگر کنارگذر لنگرود امسال تقدیم مردم می‌شود، امیدواریم کنارگذر "پره سر" در غرب گیلان و همچنین پروژه خطبه سرا نیز به زودی محقق شود. در محور کلاچای نیز یک تقاطع غیرهمسطح مناسبی احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در پاسخ به اینکه شاخص‌های بهره‌مندی راه روستایی از آسفالت درحال حاضر وضعیت راه‌های روستایی استان به چه صورت است؟ افزود: تقریبا ۷۵۰۰ کیلومتر راه در سال ۹۲ از شاخص ۳۹.۵ درصدی برخوردار بود، در حال حاضر آسفالت راه‌های روستایی استان به ۹هزار و ۱۲۰ کیلومتر رسیده است. در حال حاضر ضریب نفوذ آسفالت به ۵۳.۵ درصد ارتقا یافته است.

وی در خصوص وضعیت بیمارستانهای در دست ساخت استان گفت: استان گیلان به دلیل گردشگر پذیربودن و همچنین باتوجه به اینکه از استان‌های مرزی محسوب می‌شود، می‌تواند علاوه بر گردشگری استان در حوزه توریست‌درمانی نیز خدمات خوبی ارائه کند. دولت با درک درست از نیازهای مردم، پروژه های خوبی را در بخش درمانی تعریف کرده که بیمارستان‌های آستارا، رضوانشهر، سیاهکل، دیلمان و شفت از همین پروژه‌هاست که توسط همین دولت تقدیم مردم شده است؛ بیمارستان‌های لاهیجان و لنگرود، تالش و رشت در حال ساخت داریم که ۹۸۰ تخت به ظرفیت درمان و بستری اضافه می‌شود. بیمارستان رشت یک بیمارستان ۴۰۰ تخته است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها