کارشناس مسائل بین‌المللی شبکه فرانس ۲۴ به تشریح علت اقدام ترامپ در بستن دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن پرداخت.

هدف آمریکا از بستن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین، کشاندن فلسطینیان به پای میز مذاکره است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، باپتیست فالوز، کارشناس مسائل بین‌المللی شبکه فرانس 24 اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بستن دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن می‌خواهد فلسطینی ها را به پای میز مذاکره بکشاند.

باپتیست فالوز در مصاحبه با فرانس 24 گفت: رئیس جمهور آمریکا با قطع کمک های حیاتی فلسطینی ها می خواهد آنها را به میز مذاکره بکشاند. واقعیت این است که از زمان به رسمیت شناختن قدس از طرف آمریکا به عنوان پایتخت اسراییل، فلسطینی ها اصلا تمایل ندارند با ترامپ و دولت وی گفتگو کنند. آنها حتی به مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا وقتی در سفر دوره ای خاورمیانه ( غرب آسیا) بود بی محلی کردند و پرونده هایی را در دادگاه بین المللی کیفری علیه اسراییل طرح کردند. ترامپ حال می خواهد با یک فرمول ساده فلسطینی ها را به میز مذاکره بیاورد و آن عبارت از این است که ما وقتی به شما پول می دهیم که توافق را قبول کنید.

این کارشناس افزود: تحلیل دومی نیز وجود دارد که بر اساس آن گفته می شود دولت ترامپ با قطع تامین مالی آوارگان فلسطینی در پی تغییر تعریف این آوارگان است و می خواهد در نهایت برخی از آنها را از فهرست آوارگان کنار بگذارد و در نهایت با موضوع مهم بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی مخالفت کند. و ما این را می دانیم که این یک محور مهم در گفتگوهای فلسطینی ها و اسراییلی ها از چند دهه قبل به این طرف است که همواره موضوع بازگشت فلسطینی ها به سرزمین های اشغال شده از سال 1948 به این طرف مطرح بوده است. دونالد ترامپ در واقع به این ترتیب به تدریج می خواهد این موضوع را از فهرست مذاکرات خارج کند و همزمان یک یک اهرم هایی را که در دست فلسطینی‌ها برای حضور در میز مذاکره و رسیدن به یک توافق جامع دارند، از آنها بگیرد که یکی از آنها موضوع مرزهاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها