حسین پارسائی، کارگردان نمایش جدید «بینوایان» عنوان کرد: عوامل این نمایش ۳۰۰ نفر هستند، بنابراین مقایسه آن با دیگر نمایش‌ها اشتباه است. اما قطعا قیمت گران‌ترین صندلی‌های این نمایش به ۲۵۰ هزار تومان نخواهد رسید.

قیمت بلیت «بینوایان» را باید با ارکستر سمفونیک مقایسه کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حسین پارسائی پس از اجرای سنگین و پر استقبال نمایش «الیور توئیست» در تالار وحدت امسال تصمیم بر اجرای نمایش «بینوایان» اثری از ویکتور هوگو را در قالب موزیکال و در هتل اسپیناس پالاس تهران دارد.

رمان بینوایان از زندگی چند شخصیت و تمرکز بر محکوم سابقه داری چون ژان والژان شکل گرفته است که در سراسر جهان محبوبیت زیادی کسب کرد و براساس آن فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای زیادی اجرا شده است. حال پارسائی با حضور چند سلبریتی و بازیگران مختلف تصمیم دارد این کار را به صحنه ببرد که هنوز به اجرا نرسیده، حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

*آقای پارسائی درباره «بینوایان» مطرح می‌شود که بلیت‌های بیش از ۲۰۰ هزار تومان به فروش خواهد رسید. آیا صحت دارد؟

متاسفانه این پیش‌داوری‌ها سال گذشته هم در زمان تولید الیور توئیست وجود داشت.الیور توئیست و بینوایان از شاهکارهای ادبی هستند که به اشکال مختلف اجرا می‌شوند. بینوایان مثل الیور توئیست دورهمی نیست، لاکچری نیست، تجاری نیست برای مرفهان بی درد ساخته نمی‌شود. بینوایان یک شاهکار بی بدیل است. تا جائیکه رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش به جوان‌ترها اشاره داشتند: حتما بینوایان را بخوانید، بینوایان یک معجزه است در عالم رمان نویسی. کتاب جامعه شناسی است، کتاب تاریخی است، کتاب انتقادی است، کتاب الهی است، کتاب محبت و عاطفه و عشق است.

*قبلا هم این نمایش در ایران به صورت پروژه بزرگ اجرا شده بود؟

 بله، بهروز غریب‌پور هم ۲۰ سال پیش نمایش بزرگی از  بینوایان با حضور اکثر غریب به اتفاق سلبریتی‌ها در آن زمان به صحنه بردند.

من به دغدغه این عزیزان احترام می‌گذارم اما انتظار دارم پروژه‌های نمایش را در مقایسه با هم ببینند. در حال حاضر یک نمایش چند پرسوناژ با امکانات بسیار محدود در یک دوره اجرای کوتاه میلیون‌ها تومان هزینه دارد و اگر کمک‌هزینه مرکز هنرهای نمایشی نباشد تولید و اجرای اثر امکان‌پذیر نیست چرا که حتی با بلیت‌های ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی حتی هزینه اولیه تولید باز نمی‌گردد. مطلع هستید که قیمت بلیت یک کنسرت پاپ با موسیقی بعضاً تکراری و حداکثر ۱۵ تا ۲۰ نفر عوامل، بالغ از ۱۸۰ هزار تومان است.

موزیکال بینوایان بیش از ۳۰۰ نفر عوامل شامل نوازنده، خواننده، بازیگر و نزدیک به یک سال تمرین و آماده سازی اثر و صحنه‌پردازی سالنی بزرگ و متنوع چطور باید در بخش خصوصی خودش را تامین کند؟ ۱۵۰ نفر گروه بزرگ ارکستر سمفونیک شامل گروه کُر و بهترین نوازندگان ماه‌ها تمرین خواهند کرد و در این اجرا مشارکت دارند.

به نظر شما قیمت بلیت برای تماشای بیش از ۱۲۰ دقیقه ارکستر سمفونیک فارغ از اجرای یک نمایش بزرگ چقدر است؟ آیا قیمت بلیت برای اجرای ارکستر سمفونیک کمتر از ۱۵۰هزار تومان است؟

*پس شما تایید می‌کنید که قیمت بلیت بینوایان ۲۵۰ هزار تومان است؟

خیر. من فقط تشریح کردم که بینوایان یک نمایش در مدیوم رایج نیست و به همان نسبت هم تعیین قیمت می‌شود. اساسا گروه تولید و کارگردانی هنوز تعیین قیمت نکردند و من نمی‌دانم این پدیده «شنیده‌ها حاکی است» ۲۵۰ هزار تومان را از کجا آورده است؟!

یک گروه نمایشی بزرگ بیش از ۱۵۰نفر در کنار یک ارکستر بزرگ حدود ۱۵۰ نفر یعنی بالغ بر ۳۰۰ نفر که ماه‌ها تمرین می‌کنند تا به هماهنگی برسند. علاوه بر آن هزینه‌های دکور، لباس، ویدئو و ... را برای جایی به وسعت صحنه رویال هال در نظر بگیرید. من فکر می‌کنم باید در این موارد رعایت انصاف کرد و اخبار رسمی را فقط از روابط عمومی یک پروژه ملاک قضاوت قرار داد.

* پس بالاخره قیمت بلیت بینوایان چقدر خواهد بود؟

 البته من مسئولیتی در تعیین قیمت بلیت ندارم، این موضوع به سرمایه‌گذار و تهیه‌کنندگان مربوط می‌شود و تا زمانی که هزینه‌های قطعی مشخص نشود، نمی‌توان دقیق گفت. استنباط من این است که متوسط قیمت هر قطعه بلیت کمتر از ۱۵۰ هزار تومان است. صندلی‌ها قیمت‌های متفاوت خواهند داشت. ردیف‌های ابتدایی از قیمت بیشتری برخوردارند که قطعا ۲۵۰ هزار تومان نخواهد بود.

* صحت مذاکره با سلبریتی‌ها چطور؟ بهرام رادان، ترانه علیدوستی، محسن تنابنده... 

من با خانم علیدوستی و آقای تنابنده مذاکره‌ای نداشتم و از اساس کذب است. با آقای رادان هم اوایل سال صحبت کردم که فرصت نداشتند. از بازیگرانی که برای این نمایش قطعی شده‌اند می‌توان به نوید محمدزاده، سحر دولتشاهی، پارسا پیروزفر و اشکان خطیبی به رهبری ارکستر بردیا کیارس اشاره کرد. 

* دستمزدهای میلیاردی سلبریتی ها چطور؟

این هم صحت ندارد. تا جایی که بنده مطلع هستم همه عزیزان بابت ماه‌ها تمرین مستمر از ابتدای سال و اجرا دستمزد متعارف گرفته‌اند. بی تردید زمانی را که صرف این پروژه می‌کنند می‌توانند به چندین فعالیت دیگر اختصاص بدهند. هنرمندی که نزدیک به یک سال در پروژه درگیر می‌شود به همان اندازه دستمزد می‌گیرد که در مقایسه با دستمزد سینما ناچیز است.

* شما مدیر هنری اسپیناس پالاس هستید؟

خیر. من هیچ مسئولیتی در این مجموعه ندارم.

*چرا در یک هتل ۵ ستاره؟

«بینوایان» که در اتاق‌های یک هتل ۵ستاره اجرا ندارد! در تالار مجاورش در سالنی به اسم تهران رویال هال که مجهز به آخرین امکانات صوتی و تصویری است اجرا دارد.

انتخاب سالن رویال هال به خاطر طول، عرض و امکانات فنی قابل توجه آن است و طراحی این نمایش مناسب این سالن است. مطمئن باشید اگر سالنی دیگر این امکان را به من می‌داد آنجا اجرا می‌رفتم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها