در پایان معاملات دوشنبه، با انتشار اخباری در مورد این‌که ممکن است ذخایر آمریکا بر خلاف پیش‌بینی‌ رشد کرده باشد، قیمت‌ها از تب‌وتاب افتادند. هرچند بازارهای نفت امروز دوباره رو به رشد هستند.

رشد ذخایر آمریکا قیمت را محدود کرد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در پایان معاملات دوشنبه، درحالی که قیمت‌های نفت در حال بالا رفتن بود، با انتشار اخباری در مورد این‌که ممکن است ذخایر آمریکا بر خلاف پیش‌بینی‌ها رشد کرده باشد، قیمت‌ها از تب‌وتاب افتادند. هرچند بازارهای نفت دوباره روز سه‌شنبه رو به رشد هستند.

تاجران می‌گویند داده‌های هفتگی بلومبرگ نشان می‌دهد که ذخایر نفت آمریکا در حال رشد است. این با گزارش تامین‌کننده اطلاعات انرژی، گن‌اسکیپ، که قبلاً منتشر شده بود و پیش‌بینی می‌کرد ذخایر نفت آمریکا این هفته کاهش می‌یابند، در تناقض است.

این داده‌ها، حال‌وهوای رو به رشد بازارها را از بین برد.

باب یاگر، مدیر قراردادهای کالا در شرکت میزوهو در نیویورک، می‌گوید: از صبح دوشنبه (به وقت آمریکا؛ معادل غروب دوشنبه به وقت تهران) منتظر این بودیم که آماری از گن‌اسکیپ یا بلومبرگ رشد قیمت‌ها را از بین ببرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، که در معاملات دیروز از ۶۸ دلار هم فراتر رفته بود، در پایان ۲۱ سنت هم از قیمت بسته شده روز جمعه خود پایین‌تر آمد و در ۶۷.۲۱ دلار بسته شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت هم که در جلسه معاملاتی دیروز تا ۷۷.۹۲ دلار بالا رفته بود، در نهایت در ۷۷.۳۷ دلار بسته شد که همچنان ۵۴ سنت از قیمت بسته شده قبلی خود بالاتر است.

در جلسه معاملاتی روز دوشنبه با کاهش فعالیت‌های حفاری شرکت‌های انرژی آمریکایی و پیش‌بینی کاهش صادرات نفت ایران با اجرای تحریم‌های جدید آمریکا و کمبود عرضه جهانی، قیمت‌ها در حال رشد بودند.

اما روز سه‌شنبه، با بازگشت نگرانی از تحریم ایران به بازارهای جهانی نفت، تا ساعت ۷:۲۴ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت آمریکا ۷ سنت رشد کرد و به ۶۷.۶۱ دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت خام برنت هم ۱۱ سنت بالا رفت و به ۷۷.۴۸ دلار رسید.

درحالی که دولت ترامپ سعی می‌کند قبل از اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران، تولید نفت جهان را بالا نگاه دارد، روز دوشنبه، طبق اعلام وزارت انرژی ایالات متحده، وزیر انرژی آمریکا، ریک پری، با وزیر انرژی سعودی، خالد الفالح، در واشنگتن دیدار کرده است.

پری همچنین روز سه‌شنبه در مسکو به دیدار وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک خواهد رفت.

روسیه، عربستان سعودی و آمریکا، ۳ تولیدکننده بزرگ نفت در جهان هستند و با هم حدود یک سوم مصرف روزانه ۱۰۰ میلیون بشکه در جهان را تامین می‌کنند. تولید این گروه از سپتامبر ۲۰۱۴ تا کنون ۳.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته که از میزان حداکثر صادرات نفت ایران هم بیشتر است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها