فرمانده گروهک «جیش مغاویر الثوره» که وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» است اعلام کرد که تفنگداران آمریکایی حاضر در پایگاه التنف آموزش عناصر این گروه را آغاز کرده‌اند.

آغاز آموزش تروریست‌های «ارتش آزاد سوریه» توسط تفنگداران آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع خبری یکشنبه هفته جاری ۱۸ شهریور ماه از اعزام بیش از ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به سوریه برای اجرای یک رزمایش با استفاده از مهمات واقعی خبر دادند.

این تفنگداران با بالگرد تهاجمی در پایگاه «التنف»  واقع در استان حمص در مرز با عراق مستقر شدند و رزمایش آن‌ها شامل حملات هوایی با پشتیبانی آتش توپخانه است.

امروز سه‌شنبه پایگاه خبری «عربی ۲۱» قطر گزارش داد که این تفنگداران امروز آموزش تروریست‌های «جیش مغاویر الثورة» را در پایگاه التنف کلید زده‌اند.

«مهند الاطلاع» سرکرده جیش مغاویر الثوره که وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» است در گفت‌وگو با این پایگاه خبری تأکید کرد که تجهیزات نظامی آمریکایی وارد التنف شده است.

الطلاع با اعلام اینکه «مأموریت این نیروها حمایت و تقویت مغاویر الثوره است» اعلام کرد که این نیروها آموزش عناصر مغاویر و رزمایش خود را آغاز کرده‌اند تا «توانایی خود را برای حمایت این منطقه از حملات داعش یا طرفهای دیگر» افزایش دهد.

وی با این ادعا که هر کس امنیت منطقه را بر هم بزند با پاسخ سختی مواجه خواهد شد، اعلام کرد که این مسئله بدون توجه به اینکه طرف مهاجم کیست، انجام خواهد شد.

یک مسئول نظامی آمریکا اخیرا ادعا کرد که روسیه به آمریکا هشدار داده و گفته است که با همکاری دولت سوریه به این منطقه که پایگاه آمریکا در آن واقع شده است، حمله خواهد کرد.

شبکه خبری «سی.ان.ان» آمریکا اعلام کرد که پایگاه التنف در جریان نبرد آمریکا و روسیه برای نفوذ در این منطقه حائز اهمیت است و واشنگتن به مسکو گفته است که به این پایگاه نزدیک نشود.

دفتر رسانه‌ای وابسته به مغاویر نیز ویدئویی منتشر کرد که در آن الطلاع از رزمایش نیروهای مغاویر با نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا حاضر در التنف خبر می‌دهد.

واشنگتن در آگوست سال ۲۰۱۴ بدون موافقت شورای امنیت سازمان ملل و به صورت غیر قانونی ائتلافی بین‌المللی را به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه تشکیل داده که طی این چند سال بارها  با داعش همکاری و مواضع ارتش سوریه را بمباران کرده است (جزئیات بیشتر).

پایگاه عربی ۲۱ پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا موشکهای پیشرفته‌ای در اختیار مغاویر ثرار داده که قبلا افراد مسلح موسوم به معارض آن را نداشتند.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که این اقدام آمریکا در راستای حمایت این منطقه در برابر حملات ارتش سوریه است؛ به ویژه اینکه زمان آن با عملیاتهای ارتش سوریه در صحرای «سویداء» علی داعش ارتباط دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها