معاون وزیر خارجه روسیه نسبت به عواقب خطرناک اقدامات هشداردهنده آمریکا که با نادیده گرفتن خطر واقعی اقدامات تحریک‌آمیز در سوریه، تنها به «قدرت‌نمایی» علیه سوریه و حتی تهدید مسکو و تهران می‌پردازد، ابراز نگرانی نمود.

ریابکوف: روسیه خود را برای هر اقدامی از سوی آمریکا آماده کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو حقایق مشخص در باره اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را عنوان کرده، ولی  غرب  آنها را نادیده گرفته، و آمریکا هم تنها «قدرت‌نمایی»  روی آورده است.

ریابکوف امروز در جمع خبرنگاران گفت: «ما موقعیت دقیق جغرافیایی اقدامات تحریک آمیزی که در حال فراهم سازی است را نام برده‌ایم. بطور دقیق ساختارهای تروریستی که از سوی آمریکا و متحدانش که متاسفانه فقط شعار مبارزه با ضدتروریستی می‌دهند  مورد حمایت قرار دارند را نام برده‌ایم. سناریویی که ممکن است توسط نیروهای "کلاه سفید" بعد از حمله شیمیایی اجرا شود را بیان کرده‌ایم. ولی متاسفانه همه این هشدارها و علائم دوباره و دوباره نادیده گرفته می‌شوند و همتایان آمریکایی ما به قدرت‌نمایی علیه جامعه بین المللی و کشورهای ضامن صلح در سوریه، از جمله روسیه و ایران، می‌پردازند. اقدامات آنها چیزی جز هشدار و تهدید نیست. البته ما با این مسائل با آرامش برخورد می کنیم و خود را برای هرگونه اقدامی از طرف آمریکا آماده کرده‌ایم، برای اینکه تجربه این کار را از مدت‌ها قبل بدست آورده‌ایم.»

معاون وزیر خارجه با اشاره به اینکه اقدامات و برخوردهای آمریکا بیش از پیش نگران کننده و هشداردهنده است، افزود: «یکی از این اقدامات، برخورد غیرسازنده آنها در قبال سوریه است که تنها بهانه‌ای برای تروریست‌ها به منظور ادامه وضعیت دشوار در سوریه و در خاورمیانه می‌شود و تنها دورنمای عادی سازی اوضاع در منطقه را از بین خواهد بود.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها