دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، از تصویب ایجاد مرکز انرژی های پاک از سوی کشورهای عضو این سازمان، خبر داد.

ایجاد مرکز انرژی های پاک اکو تصویب شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حاشیه مراسم امضاء سند همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی در جمع خبرنگاران گفت: این اتفاق در دوره دبیرکلی ایران رخ داده و این مراسم با حضور سفرای کشورهای عضو به نمایندگی از مقامات ارشد این کشورها به امضاء رسید؛ همچنین شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، مهمترین بخش سازمان است که تحریم ها در آن اتخاذ می شود و نمایندگان کشورها در این نشست از طرف وزرای خارجه کشورهای عضو، مجوز دارند.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) اظهار داشت: موضوعاتی که در نشست امروز مطرح شد، شامل موافقت مبنی بر نشست اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر، افزایش کارآیی سازمان اکو، افزایش همکاری های کشورهای آسیای میانه با کشورهای بنیانگذار اکو در قالب فعالیت‌های این سازمان، افزایش بهره‌وری سازمان با بالابردن تعداد پروژه‌های اجرایی اکو می‌شود.

سلیمانی‌پور ادامه داد: مهمترین حوزه فعالیت کشورهای عضو اکو در حوزه تجارت، انرژی، حمل و نقل و توریسم است.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه تاکید کرد: اجلاس اخیر اکو دو دستاورد مهم داشت که شامل تصویب سند چشم انداز ۲۰۲۵ سازمان همکاری‌های اقتصاد (اکو ویژن) در اسلام آباد و افزایش حس مشارکت همه کشورهای عضو در جهت پیشبرد اهداف سازمان می شود.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به این اهداف در پروژه های اجرایی سازمان اولویت‌گذاری شده است، یادآور شد: بر این اساس اقداماتی همچون «جهت گیری سازمان اکو در اجرای پروژه ها بر اساس نیاز اعضا» و «افزایش حضور همه اعضاء در تصمیم‌سازی و تصمیم گیری دبیرخانه» طراحی شد.

سلیمانی‌پور خاطرنشان کرد: در این جلسه پروژه مطالعه اولیه ایجاد مرکز انرژی های پاک (energy center Clean) با مشارکت یونیدو (UNIDO) که مقر آن در وین است، به تصویب رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها